نماینده روسیه: با ایران عاقلانه رفتار کنید

سیاسی/ بین الملل 5ff9627f231cc_5ff9627f231cf نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین بر لزوم اجرای دیپلماسی عاقلانه و به دور از تنش و تهدید در مورد ایران به منظور کاهش تنش ها در منطقه تاکید کرد.

میخاییل اولیانوف روز شنبه در توئیت جدیدی خاطر نشان کرد که کاهش تنش ها در منطقه فقط می تواند از راه اجرای دیپلماسی عاقلانه و منطقی در مورد ایران بدست آید که باید جایگزین ابزارهای فشار اقتصادی باشد که بطور کامل شکست خورده است.

اولیانوف این توئیت را در پاسخ به توئیت آندریا استریکر، عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها منتشر کرد.

استریکر در توئیت خود نوشته بود: اگر دولت اوباما ادعا می کند فشار تحریمی برای دستیابی به معامله هسته ای (برجام) لازم و ضروری بود، چگونه بایدن می تواند در شرایط تحریم های بیشتر در مورد ایران و داشتن ابزار تحریمی به مراتب کمتر برای تاثیرگذاری مذاکره کند. این کارشناس آمریکایی به اشتباه بودن این نظریه اشاره کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین پیشتر اعلام کرد که برای نخستین بار در سالهای اخیر فرصت پیش آمده است تا برجام به حالت عادی و اجرای کامل توافق شده بازگردد.

میخاییل اولیانوف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ درباره هفدهمین نشست مشترک برجام که روز گذشته در وین برگزار شد، با اشاره به حضور خود در این نشست وبیناری گفت: در این نشست، مقدمات برای نشست وزیران برجام که قرار است روز ۲۱ ماه دسامبر (۱ دی ماه) برگزار شود، فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه آن نشست محرمانه بود، افزود: اما از آن می توان نتیجه گیری هایی کرد. اولا اینکه همه شرکت کنندگان در برجام شامل روسیه، چین، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایران خواهان حفظ آن و بازگشت به اجرای آن در حالت عادی و به وضع پیش از دولت ترامپ هستند.

اولیانوف گفت: برای نخستین بار در چند سال گذشته فرصت یافتیم تا برجام را به حالت عادی بازگردانیم تا منافع ایران در آن تضمین شود. همه خواهان افزایش تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به اهداف هستند.

وی ادامه داد: وضعیت از این قرار است که امکان برای پیشرفت کم و اندک است. بیستم ژانویه دولت جدید در کاخ سفید روی کار می آید. در آمریکا ماهها برای تنظیم استراتژی سیاست خارجی زمان می برد و چندین ماه برای تشکیل تیم مربوطه زمان لازم است.

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در مورد مساله ایران زمان و فرصت کافی وجود ندارد زیرا در ماه ژوئن در این کشور انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و بهتر خواهد بود تا پیش از این رویداد به پیشرفت واقعی در برجام دست یافت.

اولیانوف خاطرنشان کرد که نشانه هایی در مورد امکان بازگشت آمریکا به برجام در دوره جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور به چشم می خورد. قضیه از این قرار است که کمتر از یک ماه به آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن زمان مانده است و در این مدت فقط از سخنان وی و اعضای تیمش می توان قضاوت کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روایت بازیگر «لیسانسه‌ها» از نقش زنان در سریال‌های کمدی

ش ژانویه 9 , 2021
بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» درباره این مجموعه و ویژگی‌های آن بیان کرد که برخلاف سریال‌های کمدی که زنان بیشتر نقش فرعی دارند در این سریال زنان در حاشیه نبودند. رویا میرعلمی بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» همزمان با بازپخش این مجموعه از آی فیلم ۲ درباره همکاری‌اش با سروش صحت بیان کرد: دلیل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000