دیدار پامپئو با وزیر خارجه دولت بایدن برای تسهیل “انتقال منظم” قدرت

سیاسی/ بین الملل 5ff971bfce4ef_2021-01-09_12-35 وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه برای نخستین بار از زمانی که "آنتونی بلینکن" به عنوان نامزد ریاست این وزارتخانه انتخاب شد، با وی دیدار کرد.

مایک پامپئو در یک پیام توییتری این نشست را مورد تأیید قرار داد و یادآور شد دیدار او با بلینکن به منظور "تسهیل یک انتقال منظم و تضمین منافع آمریکایی‌ها در خارج کشور" بوده است. پامپئو که از هواداران سرسخت ترامپ است، دیدار خود با بلینکن را "سازنده" توصیف کرد.

سی‌ان‌ان با استناد به منابع گزارش داد، بلینکن و پامپئو در ابتدا قرار بوده اواسط دسامبر ملاقات کنند. با این حال، نشست آن‌ها در نتیجه رفتن پامپئو به قرنطینه به دنبال تماس با شخصی که تست کووید ۱۹ او مثبت شده بود، لغو شد.

پامپئو پس از ادعای نوامبر سال گذشته خود در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود آیا وزارت خارجه در حال برنامه‌ریزی برای همکاری با تیم انتقالی بایدن است یا خیر، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت. وی در آن زمان مدعی شد ترامپ یک دوره دیگر در سمت خود باقی می‌ماند.

وی طی جلسه توجیهی در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، یک هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفته بود: انتقال آرامی به دوره دوم دولت ترامپ انجام خواهد شد.

گرچه پامپئو هنوز در بیانیه‌های علنی بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب مورد تأیید قرار نداده، این هفته در مصاحبه‌ای با بلومبرگ نیوز به نظر رسید که اشاره‌ای به خروج خود می‌کند.

وی طی این مصاحبه اظهار کرد: پس از ۴ سال، فکر می‌کنم جهان را امن‌تر از زمانی که آمدیم، کردیم.

وی همچنین گفت: «امیدوارم سیاست‌هایی که ما بر جای گذاشتیم، ظرفیت تداوم را داشته باشد و هر کسی که وزیر امور خارجه هست، به نحوی به این راه ادامه دهد که تهدید از سمت حزب کمونیست چین را به رسمیت بشناسد و کاری که ما برای مقابله با ایران انجام داده‌ایم محترم شمارد. این‌ها ظرفیت تحمیل آسیب واقعی به ایالات متحده را دارند.»

بلینکن یکی از نخستین نامزدهای کابینه بود که توسط بایدن اعلام شد. با این وجود زمان جلسه تأیید سنای او هنوز مشخص نشده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ناگفته‌های هومن حاجی‌عبداللهی از بازی در سریال «پایتخت»

ش ژانویه 9 , 2021
هومن حاجی عبدالهی، دوبلور و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: خودم به عنوان کسی که در دهه ۶۰ بزرگ شده است، دوست دارم تلویزیون سریال های قدیمی و زیرخاکی متعلق به آن دهه را بیشتر پخش کند. این بازیگر در ارزیابی از حضور کاراکتر رحمت در «پایتخت ۴» که این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000