مردم مطمئن باشند وسیله آزمایش شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت

سیاسی/ دولت 5ff965c11fe56_2021-01-09_11-43 رییس جمهوری از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن 2 در 100 هزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در پنجاه و یکمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت علی‌رغم اینکه در بسیاری از مناطق جهان شاهد توسعه ویروس کرونا بودیم و مشکلات فراوانی در برخی از کشورها مشاهده شد، با همکاری خوب مردم و مراعات پروتکل‌ها، روند در کشور ما کاهشی بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع آمار امروز نشان می‌دهد تلاش انجام گرفته در آذر ماه شرایط مناسب‌تری به وجود آورد و ۸۰ درصد بستری‌ها و ۷۰ درصد فوتی‌ها کاهش یافته است. این رقم بسیار ارزشمندی است. اگرچه به آن نقطه مطلوب نرسیدیم و برای رسیدن به نتیجه هنوز باید تلاش خود را ادامه دهیم، اما شرایط بسیار بهتر شد.

ایجاد وضعیت شهر آبی در کنار شهرهای قرمز، زرد و نارنجی

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: همکاری مردم باعث شد امروز در مصوبات ما یک وضعیت جدید تصویب شد و آن وضعیت شهرهای آبی برای مناطق زردی بود که تعداد کرونای مثبت آن، ۲ در صد هزار خواهد بود و شرایط نزولی دارند. در این مناطق آبی تقریبا همه کسب و کارها فعالیت می‌کنند و در مناطق زرد هم با مراعات پروتکل‌های شدید کسب و کارها فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

وی افزود: در عین حال مسئله پایدارسازی شرایطی که امروز به آن رسیدیم بسیار مهم است تا به شرایط سخت گذشته برنگردیم و همچنین اقدامات پیشگیرانه برای اینکه وارد موج چهارم نشویم و تا پایان سال مشکل نداشته باشیم.

روحانی ادامه داد: برای موفق شدن در برابر این ویروس باید مجموعه کارهایی انجام دهیم که هریک از این مجموعه‌ها آسیب ببیند، ما را با خطر مواجه می‌کند. همانطور که ماسک زدن ضروری است،رعایت فاصله‌گذاری و دورهمی و اجتماعات هم به همان نسبت ضروری است.بنابراین باید مراقبت کنیم که اجتماعاتی تشکیل نشود که همه اینها حلقه‌هایی را تشکیل می‌دهند که مانع گسترش این ویروس شوندو هریک از این حلقه ها ضعیف شود، کل مدیریت را از بین می‌برد.

رییس جمهوری اضافه کرد: اگر ما در مسایل بهداشتی مانند مسایل امنیتی مراعات نکنیم هرعددی پیدا کنیم ضربدر صفر می‌شود و عدد وقتی در صفر ضرب شود نتیجه آن صفر می‌شود و همه آثار و نتایج را از بین می برد. بنابراین این مجموعه باید مورد مراعات و استمرار ما باشد.

وی ادامه داد: وقتی ناچاریم محدودیت‌های شدید را اعمال کنیم، مشکلات فراوانی در زندگی و اقتصاد و فرهنگ جامعه ایجاد می‌شود. باید کاری کنیم زمان محدودیت‌های شدید را با همکاری با همدیگر به حداقل ممکن کاهش دهیم.

مردم مطمئن باشند وسیله آزمایش شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرایند واکسیناسیون گفت: اگر در روز به ۵۰۰ هزار نفر واکسن تزریق و این عدد ضرب در ۶۰ میلیون شود، تزریق واکسن ۳ ماه زمان می‌برد و اگر بخواهد دوبرابر شود، زمان انجام آن هم دوبرابر خواهد شد. بنابراین تزریق واکسن و اجرای آن زمان‌بر است که همه این موارد در سند امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه زودتر از این هم می‌توانستیم واکسن وارد کنیم،‌ تصریح کرد: واکسن‌هایی در اختیار ما بود، اما شرکت‌هایی بودند که می‌خواستند آن را روی مردم ما آزمایش کنند. به مردم ما پیشنهاد دادند و وزارت بهداشت درمان به حق نپذیرفت و قبول نکرد.

وی افزود: البته برخی کشورها قبول کردند که کاری به آنها نداریم؛ بنابراین مردم ما مطمئن باشند آنها وسیله آزمایش برای شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.

رییس جمهوری با اشاره به برخی شایعات درباره واکسن از رسانه‌ها خواست با این شایعات مقابله کنند و گفت: شایعه می‌کنند فلان جا واکسن دارند، فلان جا واکسن عرضه شده است و مردم را با این شایعات درگیر می‌کنند. مردم به متخصصان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرارگاه عملیاتی و ستاد گوش بدهند و فریب افراد سوء استفاده گر در این شرایط را نخورند.

روحانی ادامه داد: خرید واکسن و تهیه آن جزو اولویت‌هایی است که انجام می‌شود و ان‌شاء الله در زمان آن با شرایطی که اعلام می‌شود، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ ضمن اینکه اگر واکسن آمد و تزریق آن شروع شد به‌معنای کنار گذاشتن پروتکل‌ها نیست.این پروتکل‌ها باید ماه‌ها ادامه پیدا کند؛ چون اگر خود واکسن حتی اثر ۱۰۰ درصدی داشته باشد که نسبت به آن مطمئن نیستیم، اثرگذاری آن زمان می برد و بعد از آن هم دوز بعدی باید تزریق شود.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: همه استفاده‌کنندگان واکسن کرونا در دنیا توصیه می‌کنند ک پروتکل‌های بهداشتی باید برای ماه‌ها مراعات شود تا شرایط برای سلامت مردم، مناسب باشد. باز هم از مردم و کادر درمان بابت تلاش‌های انجام شده تشکر می‌کنم.

ادامه دارد

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عروسک‌ها را به تئاتر شهر و تالار وحدت راه نمی‌دهند

ش ژانویه 9 , 2021
محمد اعلمی، یکی از هنرمندان فعال تئاتر عروسکی گرچه از موفقیت نمایش‌هایش در سالن‌های مختلف تئاتر خوشحال است اما این دلگیری را دارد که چرا نمایشگران عروسکی را به مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت، راهی نیست. این هنرمند تئاتر که بیشتر در حوزه نمایش عروسکی فعال است، از مشکلات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000