دو عکس در یک قاب؛ مقایسه مبارزه با کرونا و اعتراض در کنگره

سیاسی/ بین الملل 5ff9532c76cee_2021-01-09_10-24 تصویری که طی چند روز اخیر توسط شبکه «سی سی تی وی نیوز» در فضای مجازی منتشر شد بازتاب های فراوان و دلگرم کننده ای به همراه داشت.

این تصویر از دو عکس تشکیل شده است؛ در واقع دو رویداد در یک روز یعنی ششم ژانویه یا 17 دی در چین و آمریکا رخ داده است. موقعیت عکاس در دو عکس مشابه است اما این کجا و آن کجا؛ یکی مبارزه با اپیدمی و دیگری اعتراض. با کمال تعجب باید گفت که این دو کلمه معنای کاملاً متفاوتی دارند اما در زبان چینی تلفظی کاملاً یکسان دارند.

یقینا همه مخاطبان عکس سمت راست را دیده اند. معترضان خشن برای اولین بار در بیش از 200 سال گذشته در تاریخ آمریکا از دیوار ساختمان کنگره بالا رفتند و پس از ورود به اتاق های نمایندگان و صحن کنگره باعث شدند رای گیری دو مجلس كنگره متوقف شود. در این زمان نمایندگان كنگره با ترس و شتاب به دنبال یک جای امن می گشتند. درگیری ها چهار ساعت ادامه داشت و نهایتا حداقل پنج نفر كشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. این صحنه آشفته از ساختمان کنگره، دنیا را شوکه کرد و شهردار واشنگتن دی سی مجبور شد فرمان منع رفت و آمد صادر کند.

راه مبارزه با همه گیری کرونا در سال گذشته در ایالات متحده بسیار دشوار بوده است. اعتراضات موسوم به "جان سیاهپوستان مهم است" که سراسر ایالات متحده را فرا گرفت، تا اعتراضات و تظاهرات هایی که گاه به گاه پس از انتخابات رخ داده، همه و همه منجر به تجمعات مداوم مردم شده و این رویدادها باعث گشته انتقال ویروس کرونا در این کشور با شتاب بیشتری انجام شود.

براساس گزارش های شبکه خبری «سی ان ان»، حداقل در 8 ایالت آمریکا موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا شناسایی شده و وضعیت در ایالات متحده نگران کننده است. با این وجود با نگاهی به اعتراضات ششم ژانویه در کنگره آمریکا که از شبکه های خبری پخش شد می توان دید بسیاری از معترضان حتی ماسک هم نزدند. ما صادقانه امیدواریم که نظم هر چه سریعتر به جامعه آمریکا بازگردد و مردم آمریکا در اسرع وقت از آرامش، ثبات و امنیت برخوردار شوند.

اما موضوع عکس سمت چپ چیست؟ در این عکس گروهی از جوانان چینی به تصویر کشیده شده که همگی لباس محافظ به تن دارند. آنها داوطلبان دانشگاه «اقیانوس دالیان» چین هستند. این جوانان با وجود بوران و برف و سرمای شدید یک سه چرخه پر از لوازم ضروری را هل می دادند تا به دست افرادی که در قرنطینه هستند برسانند.

دانشگاه اقیانوس دالیان از 21 دسامبر سال 2020 به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است. بیش از 13000 معلم و دانشجو در این دانشگاه اقامت دارند که سه وعده غذایی به آنها تحویل داده می شود. در میان آنها یک تیم جوان ویژه ضد اپیدمی متشکل از 17 دانشجو تاسیس شد که وظیفه توزیع سه وعده غذایی و مواد ضد اپیدمی را در آپارتمانهای مدرسه بر عهده دارند، آنها هر روز ساعت 5:30 از خواب برخاستند و 12219 وعده غذا به 5109 معلم و دانش آموز تحویل می دهند.

روز 6 ژانویه (چهارشنبه 17 دی)، چین با هوای بسیار سردی روبرو شد و هوا در دالیان حتی سردتر هم شد و برف شدید بارید. از آنجا که برف زیادی بارید و جاده لغزنده بود، تیم جوانان ضد اپیدمی نتوانستند با وسایل نقلیه همیشگی که معمولاً مواد غذایی را حمل می کنند رانندگی کنند بنا بر این یک سه چرخه پیدا کردند و از آن کمک گرفتند. به دلیل برف شدید و سطح یخ‌زده، آنها در بوران با دشواری سه چرخه را به سمت جلو به حرکت می دادند. این جوانان که میانگین سنی آنها 19 سال است اما از تلاش دست بر نداشتند و با اینکه پی در پی می افتادند دوباره بلند می شدند و به راه خود ادامه می دادند. این صحنه دلگرم کننده نشان داد این جوانان دانشجو پس از یک اپیدمی و بارش شدید برف ناگهان بزرگ شده اند.

هزاران نفر دیگر در مناطق مختلف با وجود برف و بوران شدید در حال مبارزه با اپیدمی کرونا هستند. در روزهای اخیر، ویروس کرونا در تعداد محدودی از مناطق چین از جمله «شی جیا جوانگ» مرکز استان «هه بی» دوباره شیوع یافته است. تیم های پزشکی همچنین در ششم ژانویه از سراسر استان هه بی به سرعت جمع شدند و 3000 نفر شبانه به کمک رسانی به شی جیا جوانگ شتافتند. در آن شب، بسیاری از شهروندان شی جیا جوانگ عکس جوانان خستگی ناپذیر را در قسمت Moments ویچت بازنشر کردند. ساعت سه بامداد آن روز، کادر پزشکی وارد مجتمع مسکونی «هوآیدی» شدند. دمای بیرون به منفی 12 درجه رسیده بود. آنها در پارکینگ زیرزمینی مجتمع مسکونی که از شدت سرما در حال یخ زدن بود لحظه ای خستگی در کردند و به استراحت پرداختند.

پس از آنکه تیم پزشکی امدادرسانی «چین هوانگ دائو» با موفقیت ماموریت خود را در شی جیا جوانگ به پایان رساند، درخواست پشتیبانی از سایر هم قطاران خود در مناطق دیگر را مطرح کردند. آنها در نامه تقاضای خود نوشتند: برای پشتیبانی از هم قطاران خود و مبارزه با اپیدمی کرونا هیچ دستمزدی نمی خواهیم و مرگ و زندگی برایمان اهمیتی ندارد. برای کنترل اپیدمی و برای آرامش مردم کشورمان، برای یک ماجراجویی دیگر آماده ایم!

اگر در آرامش زندگی می کنیم به این دلیل است که دیگران باری سنگین بر دوش می کشند. در مواجهه با این اپیدمی که در صد سال گذشته بی سابقه بود، با وجود ده ها هزار انسان عادی مانند کسانی که در بالا ذکر شد مردم چین قاطعانه بر این باورند که هیچ زمستان سختی ماندگار نیست و هیچ بهاری دور از دسترس نخواهد بود!

« شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در پیام سال 2021 گفت: عظمت را افراد عادی به جود می آورند و قهرمانان از مردم می آیند. همه افراد عادی خارق العاده هستند! به همه قهرمانان که از دل مردم عادی بیرون می آیند احترام می گذاریم!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خرازی: نباید فریب لبخند اروپایی‌ها را خورد

ش ژانویه 9 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دقت در مواجهه با کشورهای اروپایی را به علت بدعهدی آنان ضروری دانست و تاکید کرد: نباید فریب خوشرویی، لبخند و روابط ظاهری با آنان را خورد. سید کمال خرازی درباره نحوه مواجهه با زیاده خواهی سه کشور اروپایی در موضوع برجام، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000