مجلس با ترکیب هیات‌رئیسه نظامی بهتر از این نمی‌شود/ خطر حاکم شدن تفکرات نظامی در کشور

سیاسی/ سیاست داخلی 5ff9457357d1b_2021-01-09_09-26 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید درج مکرر مساله بازداشت و حبس وزرا و مدیران کل دولت در طرح‌ها و مصوبات مجلس نشان از تسلط روحیات نظامی‌گری در ترکیب هیات‌رئیسه مجلس است.

اخیراً حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی، در گفت‌وگویی از تصویب مصوبه‌ای در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم و ارسال آن به کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد که بر اساس آن در صورت تخلف دولت از اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰، متخلفان به ۶ ماه تا ۲ سال زندان محکوم می‌شوند.

علاوه بر این، در متن طرح قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس یازدهم موسوم به «طرح خروج از برجام» نیز پیش‌بینی مجازات‌های حبس برای متخلفان از اجرای قانون درج شده است.

حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگویی این مساله را ناشی از روحیه افراد تشکیل‌دهنده هیات‌رئیسه فعلی مجلس می‌داند.

او در این‌باره گفت: این رفتارها ناشی از روحیه نظامی حاکم بر هیات‌رئیسه مجلس است. آنها فکر می‌کنند با امر و نهی و توهین و توبیخ کشور اداره می شود.

مرعشی تاکید کرد: اینها پیش‌درآمد حاکم شدن تفکرات نظامی در کشور است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

ش ژانویه 9 , 2021
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: آلودگی هوا کماکان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه دارد. صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000