بیمارستان های تهران در مقابل زلزله مقاوم نیستند

بیمارستان های تهران در مقابل زلزله مقاوم نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیمارستان های تابعه دانشگاه، مقاومت کافی در مقابل زلزله را ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل کوهپایه زاده، افزود: امروز باید از فرصت توجه مردم و مسئولان به موضوع بهداشت و سلامت در دوران شیوع کرونا برای جلب خیرین و ارتقا زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران با مؤسسه سرم سازی رازی، برای کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولیدی این مؤسسه و تبیین ضرورت سرعت و حفظ زنجیره سرد در مرحله واکسیناسیون عمومی کشور، خواستار مشارکت خیرین برای تأمین خودروهای حمل واکسن شد.

کوهپایه زاده با اشاره به فرسودگی زیرساخت‌ها و تجهیزات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: با توجه به اینکه اکثر بیمارستان‌های ما بالای ۴۰ سال عمر دارند، بر اساس نظر کارشناسان، هیچ کدام مقاومت کافی را در برابر وقوع زلزله احتمالی ندارند و ضروری است با مشارکت فعالانه خیرین علاوه بر ۴ بیمارستان در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی ایران، کار ساخت مراکز بهداشتی و درمانی جدید نیز در استان تهران پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: با توجه به تورم و هزینه‌هایی که کرونا بر بخش بهداشت و درمان دانشگاه تحمیل می‌کند، سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان کسر بودجه داریم در حالی که وظیفه ما در هر شرایطی، پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان و خدمات بهداشتی و درمانی جامعه است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

واکسن‌های تولید شده بر کرونای انگلیسی و آفریقایی هم موثر است

ش ژانویه 9 , 2021
عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: هیچ اطمینانی به واکسن‌هایی که در ناصرخسرو فروخته می‌شود نیست. مسعود مردانی در گفتگو با خبر فوری گفت: افزایش مرگ و میر را در کرونای آفریقایی نداریم و تنها تفاوت آن با کرونا انگلیسی شدت بیماری بیشتر است. او تاکید کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000