امارات نیز تمام مرزهای خود را به روی قطر باز می‌کند

سیاسی/ بین الملل 5ff88e45e8838_5ff88e45e883a پس از توافق عربستان سعودی و قطر بر سر بازگشایی مرزها، خبرگزاری رسمی امارات نیز اعلام کرد که تمام ‌گذرگاه‌های این کشور به روی قطر باز خواهد شد.

امارات، امروز (جمعه)، اعلام کرد که تمام مرزهای خود را به روی قطر بازگشایی خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) نوشت، این کشور از فردا تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بازگشایی خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی قطر، وزارت خارجه این کشور اعلام کرده است که ابوظبی با همکاری دوحه تلاش خواهد کرد تمام مسائل مورد اختلاف را از طریق گفت‌و‌گوهای دو جانبه حل و فصل کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت نیز شامگاه روز دوشنبه هفته جاری خبر داد که عربستان سعودی و قطر بر سر بازگشایی مرزها به روی یکدیگر توافق کرده‌اند.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

روابط میان چهار کشور یادشده با قطر تا حدود دو ماه گذشته متشنج بود تا اینکه وزیر خارجه کویت اخیرا اعلام کرد با میانجیگری این کشور، رایزنی‌هایی میان چهار کشور مذکور و قطر صورت گرفته و این گفت‌و‌گوها «ثمربخش» بوده است.

روز سه‌شنبه هفته جاری نیز «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز»‌ شاه سعودی در چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان سعودی شرکت کرد؛ نشستی که به اجلاس آشتی با قطر معروف شد.

از طرف دیگر، شبکه سعودی «العربیه» روز سه‌شنبه خبر داد که مصر نیز برای بازگشایی مرزهای خود به روی قطر موافقت اولیه داشته؛ اما این موضوع را به قبول خواسته‌هایش از جانب قطر مشروط کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انتخاب جدید و جنجالی بایدن/ تنش بین آنکارا و واشنگتن شدت می‌گیرد؟

ج ژانویه 8 , 2021
سیاسی/ بین الملل جو بایدن "برت مک گورک" را به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا منصوب کرد. پایگاه خبری عرب نیوز هم در گزارشی به بازگشت مک گورک به صحنۀ بحران سوریه و نگرانی حکومت ترکیه از این بازگشت پرداخت. به نوشتۀ عرب نیوز، این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000