ترامپ شکست را پذیرفت

سیاسی/ بین الملل 5ff7f0d2a92cd_2021-01-08_09-12 رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنج‌شنبه در اولین پیام پس از منع حساب او بر شبکه «توئیتر» تأکید کرد که دولت جدید به ریاست جو بایدن در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ زمام قدرت را به دست خواهد گرفت.

دونالد ترامپ که دوره ریاست جمهوری او تا کمتر از دو هفته آینده به پایان خواهد رسید، تأکید کرد که انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب به طور مسالمت‌آمیز، با نظم و بدون مشکل انجام خواهد شد.

دونالد ترامپ نیز ضمن دادن فراخوان برای آشتی، گفت که او از اقدامات خشونت‌آمیز و اشغال مقر کنگره شوک‌زده شده است.

ترامپ همچنین گفت هر کسی که در اشغال مقر کنگره نقش داشته، آمریکا را نمایندگی نمی‌کند و بهای آن را خواهد پرداخت.

او در ادامه اذعان کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آتی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

پیام ترامپ پس از آن منتشر شد که کایلی مکینالی سخنگوی کاخ سفید پنج‌شنبه اقدامات خشونت‌آمیز در مقر کنگره را محکوم کرد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که پرزیدنت ترامپ و دولت او با شدیدترین عبارت‌ها اقدامات خشونت‌آمیز در کنگره را محکوم می‌کنند.

این مقام آمریکایی گفت کسانی که کنگره را به محاصره درآوردند ارزش‌های دولت ترامپ را نمایندگی نمی‌کنند و در این‌باره گفت: «بگذارید صریح بگویم خشونت‌هایی که روز گذشته در ساختمان کنگره دیدیم هولناک، قبیح و در تعارض با ارزش‌های آمریکایی بود. رئیس جمهوری و دولت او با شدیدترین عبارت‌های ممکن آن را محکوم می‌کنند».

او همچنین گفت آنچه که در کنگره روی داده «غیرقابل پذیرش و در تعارض با قانون است و باید با اشدت مجازات محاکمه شود».

سخنگوی کاخ سفید همچنین درباره قربانیان شورش و اقدامات خشونت‌آمیز در کنگره ابراز تاسف کرد.

شایان ذکر است در درگیری‌های میان نیروهای پلیس و برخی معترضان به نتایج انتخابات که عصر چهارشنبه به وقت محلی آمریکا برای به تعطیلی کشاندن جلسه‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا و ممانعت از تایید پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا وارد ساختمان کنگره شدند، ۴ تن کشته و تعدادی از معترضان و بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی مجروح شدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سریال کمدی «باخانمان» در زندان به پایان رسید

ج ژانویه 8 , 2021
تصویربرداری سریال «باخانمان» که تاکنون هفت قسمت آن روی آنتن رفته است، در لوکیشن زندان به پایان رسید. تصویربرداری سریال کمدی «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد که این روزها از شبکه سه سیما پخش می‌شود، به پایان رسید. آخرین سکانس باقی‌مانده این سریال به نویسندگی امیر برادران و تهیه‌کنندگی زینب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000