هر 4 رئیس جمهور در قید حیات آمریکا، حمله به کنگره را محکوم کردند

سیاسی/ بین الملل 5ff6f6ee71dd7_2021-01-07_15-26 4 رئیس جمهور پیشین آمریکا که در قید حیات هستند، خشونت‌های عصر چهارشنبه در واشنگتن را تقبیح کردند.

باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر، چهار رئیس جمهور پیشین آمریکا که در قید حیات هستند، با انتشار بیانیه‌هایی با تاکید بر ضرورت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، بار دیگر خشونت‌های عصر چهارشنبه در واشنگتن را تقبیح کردند.
باراک اوباما نوشت که تاریخ این حادثه را که به تحریک رئیس جمهور وقت انجام شد و باعث شرمندگی ملت ما گردید، به خاطر خواهد سپرد.
جورج دبیلیو بوش نوشت که صحنه‌های این حمله را با ناباوری تماشا کرده و آنچه در این روز روی داد را شایسته «جمهوری موزفروشان» می‌داند «نه جمهوری دموکراتیک ما». او افزود: من از رفتارهای نسنجیده برخی رهبران سیاسی از زمان انتخابات تا کنون و بی‌احترامی که امروز در قبال نهادها، سنت‌ها و قانونگذارانمان دیدم، مبهوت ماندم.
بیل کلینتون سیاست «قرار دادن آمریکایی‌ها مقابل یکدیگر» را محکوم کرد و آنچه در واشنگتن روی داد را حمله به قانون اساسی آمریکا توصیف کرد.
کارتر حوادث روز چهارشنبه را «تراژدی ملی» خواند و اظهار امیدواری کرد تا مردم آمریکا با اتحاد دوباره از این «پرتگاه» برگردند.
پیش از این هیلاری کلینتون نیز این حادثه را «حمله تروریست‌های داخلی به بنیاد دموکراسی آمریکا» توصیف کرده بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

 اقتصاد ایران طی 3 سال گذشته ۱۶.۵ درصد کوچک شده/ پیش‌بینی رشد ۱.۵ درصدی برای سال آینده

پ ژانویه 7 , 2021
در بخشی از گزارش بانک جهانی، پیش‌بینی شده اقتصاد ایران در سال آینده رشد مثبت ۱.۵ درصد داشته باشد. عمده دلیل این افزایش رشد اقتصادی به دلیل کنترل شیوع کرونا، افزایش مصرف و بهبود صنعت توریسم خواهد بود. بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود از روند رشد و توسعه اقتصادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000