توقیف نفتکش کره‌ای به تنش‌ها در منطقه دامن می زند

سیاسی/ بین الملل 5ff6c401a303e_5ff6c401a3041 وزارت امورخارجه فرانسه به توقیف نفتکش کره‌ای در خلیج فارس واکنش نشان داد و آزادی فوری آن را خواستار شد.

وزارت امورخارجه فرانسه در بیانیه خود گفته است که این اقدام ایران به تنش‌ها در منطقه دامن می زند.

وزارت امورخارجه فرانسه همچنین با تاکید بر لزوم احترام به قوانین دریانوردی آزاد، خواستار آزادی فوری این کشتی کره ای و خدمه آن شده است.

روز دوشنبه نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی به دلیل نقض مکرر پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شده است.

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل هفت هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه‌ دستگیر شده در این شناور نیز از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

پیشتر کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره توقیف این شناور گفت که به همتایانش در ایران واکنش نشان داده و وزارت امور خارجه کره در حال مذاکره با دیپلمات ها در تهران و سئول برای حل کردن مسئله است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش بازارها به تحولات دیشب آمریکا

پ ژانویه 7 , 2021
بازارهای مالی تاکنون از نشان دادن واکنش احساسی به تحولات دیشب خودداری کرده اند. پس از ورود هواداران ترامپ به بخش هایی از ساختمان کنگره آمریکا، اکنون اوضاع تا حد زیادی کنترل شده است اما جو امنیتی سنگینی در اطراف کنگره وجود دارد. دونالد ترامپ از هواداران خود درخواست کرده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000