پیش از ترامپ، چه‌کسی فرمان حمله به کنگره آمریکا را صادر کرده بود؟

طنز‌و‌سرگرمی/ تاریخ 5ff6cda29fe3d_2021-01-07_12-30 حمله دیروز هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا و تسخیر آن برای ساعاتی، اولین حمله به کاخ کنگره نبود. ۲۰۹ سال قبل هم این حمله صورت گرفته بود اما چه‌کسی فرمان آن حمله را داد؟

بنابر گفته مورخان، یورش و تسخیر ساختمان کنگره امریکا نخستین واقعه در نوع خود پس از حمله ارتش بریتانیا به کنگره در سال ۱۸۱۲ است.

ارتش بریتانیا در آن سال تحت فرمان دریادار الکساندر کوکبرن و ژنرال رابرت راس به آمریکا حمله کردند و واشنگتن دی سی را اشغال و ساختمان کنگره را که در آن زمان در دست احداث و نیمه کاره بود، تصرف کردند.

در آن زمان ارتش بریتانیا علاوه بر آتش زدن کاخ سفید، چندین ساختمان دیگر را هم به تلافی حمله آمریکا به پایتخت وقت کانادا در شهر یورک، ویران کردند.

در آن زمان کانادا هنوز یک کشور نبود و بخشی از مستعمرات بریتانیا در قاره آمریکای شمالی بود.

به این ترتیب به‌جز ترامپ، بریتانیایی‌ها هم سابقه حمله به کنگره آمرزکا را دارند. همان کشوری که دیروز نخست‌وزیرش از حمله به کنگره ابراز تاسف کرده بود!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مردم دیگر حرف کسی را قبول نمی‌کنند، آن‌ها عمل می‌خواهند/ کارآمدی دین در جامعه را اثبات کنید

پ ژانویه 7 , 2021
سیاسی/ مجلس رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مردم دیگر حرف کسی را ولو اینکه خوب باشد، قبول نمی‌کنند چرا که آنها عمل می‌خواهند، گفت: کسی می گوید ارزشی و انقلابی هستم باید کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برساند. محمدباقر قالیباف صبح امروز (پنج‌شنبه) در دومین روز از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000