انتخابات سختی پیش روی داریم/ مردم به اصلاح طلب و اصولگرا اعتماد ندارند/ قانون انتخابات به نفع رئیس مجلس نوشته نشده، بعید می دانم شورای نگهبان تایید کند

سیاسی/ انتخابات 5ff1f738d0fb6_2021-01-03_20-26 رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس بر این باور است که برای پیروزی یک نفر در انتخابات قانون نوشته نمی شود با این حال تاکید می کند که بعید می داند شورای نگهبان اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری را تایید کند.

محمد باقری در گفتگو با خبر فوری در خصوص اصلاحات اعمالی بر قانون انتخابات ریاست جمهوری و انتقاداتی مبنی بر اینکه قانون برای هموارسازی مسیر پیروزی رئیس مجلس در انتخابات 1400 نوشته می شود، گفت: اینگونه نیست که برای حل مشکل رئیس مجلس باشد قانون اصلاح شده باشد، بسیاری از افراد با همین اصلاحات قانون می توانند وارد کارزار انتخابات شوند و بنابراین قانون مختص یک شخص مثل رئیس مجلس تدوین نمی شود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس به علت چنین بحث هایی در کشور پرداخت و بیان کرد: همواره چنین بحث های سیاسی در کشور وجود دارد و برخی افراد به دنبال آن هستند هر قانون و مصوبه مجلس را به حاشیه ببرند با این حال اعتقاد دارم که این اصلاحات باید یا بعد از برگزاری انتخابات سال آینده انجام می شد یا 3 سال پیش رقم می خورد، در آن صورت نتیجه بهتری داشت.

نماینده مردم بناب در مجلس تاکید کرد: با وجود حواشی که در فضای رسانه ها علیه اصلاح قانون انتخابات ایجاد شده است، باید گفت که هیچ وقت برای یک نفر قانون نوشته نمی شود با همین قانون فرصت ثبت نام بیش از هزار نفر فراهم است.

بعید است شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات را تایید کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: البته با توجه به سابقه اصلاح قانون انتخابات در ادوار گذشته و رد آن از سوی شورای نگهبان، بعید می دانم که شورای نگهبان این بار هم اصلاحات را قبول کند.

باقری مشکل اصلی انتخابات کشور را نداشتن احزاب قوی در کشور دانست و گفت: تا زمانی احزاب قوی نداشته باشیم این گونه طرح ها و لایحه ها بی اثر خواهد بود و شورای نگهبان آن را رد می کند، مشکل اصلی عدم احزاب قوی و نبود نظام انتخابات حزبی است که به کشور آسیب زده است، در دوره های نهم و دهم مجلس تلاش کردیم نظام حزبی شکل بگیرد تا چند حزب قوی کاندیدای خود را برای انتخابات معرفی کنند اما متاسفانه نهایی نشد.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم قانون انتخابات اصلاح شود لازم است نظام انتخابات کشور حزبی بوده و گرنه تصویب اینگونه طرح ها و لوایح را برای کشور مفید فایده نمی دانم چرا که برای حل مشکلات کشور کارساز نیست.

منویات رهبری و امام درباره حضور نظامی در عرصه سیاسی احصا شود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با اشاره به بحث هایی در خصوص ورود نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به عنوان کاندیدا در انتخابات، گفت: به نظر می رسد در این زمینه لازم است تفسیر دقیقی از فرمایشان رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری تبیین شود تا بدانیم آیا با ورود این افراد موافق بودند یا نبودن. هر چند که بعد از دفاع مقدس نیروهای نظامی کاندیدای ریاست جمهوری شدند و حتی بر کرسی وزارت تکیه زدند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با توجه به موضوع ورود نیروهای نظامی به عرصه‌های سیاسی برای کشور چالش جدی ایجاد کرده است باید هر چه زودتر مشخص شود آیا دخالت این نیروها در مسائل سیاسی برابر با منویات رهبری و اما است یا خیر.

نماینده مردم بناب با اشاره به اینکه بحث های اقتصادی بر انتخابات سایه انداخته است، بیان کرد: مشکلات اقتصادی مسائل عدیده ای که در سال های اخیر رخ داده است باعث نارضایتی و عدم اعتماد مردم به مجلس و دولت شد، در انتخابات 98 نیز شاهد مشارکت پایین مردم بودیم با این حساب اگر تا حدودی بحث های اقتصادی حل و فصل نشود و نارضایتی مردم ادامه پیدا کند به نظر می رسد انتخابات سختی پیش رو داریم بنابراین همه گروه های سیاسی و دستاندکاران انتخابات باید به گونه ای عمل کنند تا مردم در انتخابات شرکت کنند و تضمین لازم برای منافع ملی و کشور کسب شود.

مردم نه به اصلاح طلبان اعتماد دارد و نه به اصولگرایان

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با بیان اینکه در این دوره از انتخابات دیگر بحث اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست تاکید کرد: مردم از هر دو جریان سیاسی ناراضی هستند، از تنش بین این دو گروه خسته شده اند و بنابراین اگر کسی بیاید که به مردم کمک کند و اعتمادسازی کند ممکن است انتخابات کمی شور و حال داشته باشد. وگرنه در حال حاضرمردم نه به اصلاح طلبان و نه به اصولگرایان اعتماد ندارد و چرا که هر دو امتحان خود را پس داده اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عمل زیبایی بینی در ایران فقیر و غنی نمی شناسد

چ ژانویه 6 , 2021
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، معتقد است که شیوع کرونا هم نتوانست آمار جراحی های زیبایی بینی را چندان کاهش دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار لقمانی، در آستانه برگزاری سومین وبینار ماهانه بزرگان رینوپلاستی ایران درباره روند جراحی‌های بینی در کشور، اظهار داشت: گرچه شیوع بیماری کرونا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000