مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها درمان کرونا را پیچیده تر می‌کند

5ff41ff66b8de_5ff41ff66b8e2

رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها نه تنها تاثیری در درمان بیماری کووید ۱۹ ندارد بلکه آن را پیچیده‌تر می‌کند.

دکتر سهیل افرازی افزود: برخی از بیماران بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می‌کنند که این اقدام آنها روند شناسایی و درمان بیماری را مشکل می‌کند.

وی اضافه کرد: مصرف آنتی بیوتیک علاوه بر ایجاد مقاومت میکروبی، برخی اوقات عوارض جبران ناپذیری روی کلیه، کبد و ارگان‌های حیاتی بدن وارد می‌کند.

افرازی ادامه داد: آنتی بیوتیک‌ها یکی از موثرترین و مهمترین داروهایی هستند که می‌توانند در حیات بشری نقشی مهم داشته باشند و تنها بیماری‌های عفونی به آنتی بیوتیک وابسته نیستند، بلکه انواع شیمی درمانی‌ها، جراحی‌ها و بسیاری از فرایندهای پزشکی به وجود این داروها و تاثیر آنها وابسته است.

رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کرونا یک ویروس است و مردم باید بدانند که آنتی بیوتیک‌ها به هیچ عنوان روی ویروس‌ها تاثیر گذار نیستند و قابلیت شناسایی و پیدا کردن ویروس را ندارند که بتوانند روی آن تاثیرگذار باشند.

وی عنوان کرد: برای درمان سرماخوردگی‌های ویروسی نیز نمی‌توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد، چون در بدن مقاومت میکروبی ایجاد می‌کند.

افرازی یادآور شد: بیمارانی که به هر دلیل نمی‌توانند از خانه خارج شوند می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس و با کارشناسان دارویی مشورت کنند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آلودگی هوا سرطان سینه و لوزالمعده را افزایش می‌دهد

چ ژانویه 6 , 2021
دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی گفت: آلودگی هوا، مرگ میر ناشی از انواع سرطان به ویژه سرطان سینه و پانکراس را افزایش می‌دهد. دکتر افشین رخشا افزود: آلودگی هوا سبب تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات قلبی و عروقی می شود و بر اساس بررسی و تحقیقات به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000