عربستان سعودی: روابط دیپلماتیک با قطر از سر گرفته شد

سیاسی/ بین الملل 5ff4a22676804_5ff4a2267680b وزیر امور خارجه عربستان درباره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که روز سه شنبه در شهر العلا در عربستان برگزار شد گفت: اجلاس سران فصل جدیدی برای ایجاد ثبات و همبستگی در شورای همکاری خلیج فارس است.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، فیصل بن فرحان افزود که توافقنامه اجلاس شورای همکاری خواهان عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست.

وی گفت: توافقنامه پایانی خواهان رویارویی مشترک با هرگونه تهدید امنیتی در خلیج فارس است.

بن فرحان به مصالحه کشورهای چهارگانه عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر ) با قطر اشاره کرد و افزود: آنچه امروز در اجلاس سران صورت گرفت پایان کامل بر اختلاف ها با قطر و از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک است.

این مقام سعودی همچنین در ادامه فرافکنی و تلاش برای ایران هراسی گفت: کشورهای منطقه باید موضع آشکاری علیه تهدیدهای ایران و دخالت های پیاپی تهران در امور کشورهای منطقه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک اراده سیاسی برای تضمین اجرای توافقنامه اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در عربستان وجود دارد، افزود: توافقنامه مصالحه گام مهمی برای ثبات و موفقیت کشورهای این شورا و همچنین مصر و منطقه به طور عام است و مطمئن هستیم که این توافقنامه دائمی خواهد بود.

وی گفت که بیانیه العلا در باره آشتی عربی با قطر بر لزوم همبستگی کشورهای عضو شورای همکاری برای مقابله با تروریسم تاکید کرده است.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا عصر امروز سه شنبه به میزبانی عربستان و با حضور مقامات ۶ کشور عضو در شهر « العُلا » در عربستان سعودی برگزار شد.

در این نشست «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان، «سلمان بن حمد آل خلیفة» ولیعهد و نخست وزیر بحرین، «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست وزیر عُمان، «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس دولت امارات و حاکم دبی، «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت و « تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر حضور داشتند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هشدار هیلاری کلینتون: ترامپ، با ایران جنگ نکن

س ژانویه 5 , 2021
سیاسی/ بین الملل وزیر امور خارجه اوباما گفت: یک هدیه که ترامپ می تواند به این کشور و جهان بدهد این است که در ۱۵ روز باقی مانده از دولتش جنگی با ایران را آغاز نکند. هیلاری کلینتون در پیامی در توییتر خطاب به ترامپ نوشت: یک هدیه که ترامپ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000