چرا فیلم شهرام مکری در لیست متقاضیان فجر ۳۹ نیست؟

5ff472f181f9e_5ff472f181fa0 تهیه‌کننده فیلم «جنایت بی‌دقت» با تأکید بر این که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بوده و همچنان نیز هست، درباره نبودن این فیلم در میان اسامی متقاضیان سی‌ونهمین دوره جشنواره فجر توضیح داد.

نگار اسکندرفر در پاسخ به اینکه چرا به رغم گمانه‌زنی‌ها نام فیلم «جنایت بی دقت» در میان ۱۱۰ متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر نیست؟ بیان کرد: طبق فراخوان جشنواره اعلام شده بود فیلم‌هایی که پیش‌ از این در جشنواره‌های خارجی شرکت کرده‌اند امکان حضور در جشنواره فجر را ندارند، اما بعد از آن گفته شد که به دلیل برخی تقاضاهای مطرح شده، این موضوع در شورای سیاستگذاری جشنواره مطرح و امکان حضور این فیلم‌ها بررسی می شود. بنابراین ما منتظر بودیم که از سوی جشنواره اعلام شود آیا مجاز به ثبت نام در جشنواره هستیم یا خیر و از آنجا که هیچ خبری در این مورد تاکنون منتشر نشده است به طور طبیعی فکر کردیم امکان شرکت در جشنواره را نداریم.

وی ادامه داد: تا اینکه در ساعت‌های پایانی شب گذشته، گفت‌وگویی از دبیر جشنواره – محمد مهدی طباطبایی‌نژاد – را در اینستاگرام دیدم که در آن گفته شده بود «جنایت بی‌دقت» فرم پر نکرده است. با وجود اینکه ساعتی از این مصاحبه زنده می‌گذشت من بلافاصله پس از صحبت با شهرام مکری وارد سایت شدم و شروع به ثبت نام کردم. حتی تا نیمه‌های مراحل ثبت نام و پر کردن فرم را انجام دادیم و کد ارسالی را هم طبق دستورالعمل تغییر دادیم، اما ناگهان با اخطار پایان ثبت‌نام مواجه شدم که دیدم یکی دو دقیقه از ۱۲ نیمه شب گذشته است.

اسکندرفر گفت: امروز بعد از اینکه در میان فیلم‌های شرکت کننده اسم چند فیلم دیگر را که شرایط مشابه با ما دارند دیدم، این موضوع را پیگیری کردم و پرسیدم مگر ما می‌توانستیم در جشنواره شرکت کنیم؟ چون هنوز اطلاع رسمی در این باره داده نشده است ولی گفتند ممکن بود فرم هم پر کنید ولی شرایط لازم را باز هم برای شرکت در جشنواره نداشته باشید.

او تأکید کرد: اگر همین الان هم بگویند که می‌توانید در جشنواره شرکت کنید من کاملاً آماده هستم چون قطعاً دوست داریم این فیلم همانند دیگر آثار سینمایی برای مخاطب ایرانی و نیز در جشنواره فجر به نمایش درآید.

دبیر جشنواره فیلم فجر ساعاتی قبل درباره وضعیت فیلم‌هایی که اولین نمایش آن‌ها در جشنواره‌های خارجی بوده گفته بود، «این موضوع در شورای سیاست‌گذاری بررسی شده و هنوز جلسه نهایی برگزار نشده است، اما تقریبا موافقت اعضا را برای مجاز بودن حضور این فیلم‌ها در جشنواره گرفته‌ایم و با یک شرط کوچک موضوع در حال حل شدن است.» با این حال مشخص نیست آن شرط کوچک چیست که شاید حضور آن‌ها را در فجر ملغی کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چرا واکسن ایرانی زودتر ساخته نشد؟

س ژانویه 5 , 2021
یک پزشک از دلایل تاخیر در ساخت واکسن ایرانی کرونا می‌گوید. محمدرضا هاشمیان فوق تخصص آی‌سی‌یو بیمارستان مسیح دانشوری و استاد دانشگاه علوم پزشکی، درباره ساخت واکسن ایرانی کرونا گفت: این کار بزرگی بود که صورت گرفت و نشان داد که باید قدر دانشمندان کشور را بدانیم و زودتر از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000