برای اولین بار ۲ زرافه کوتوله شناسایی شد

5ff4652f02e97_2021-01-05_16-40

محققان بنیاد محافظت از زرافه (GCF) برای اولین بار دو زرافه کوتاه قد در دو جمعیت جداگانه در آفریقا شناسایی کردند.

زرافه اول در پارک ملی مورچیسون فالز در اوگاندا (Murchison Falls National Park) و زرافه دوم در یک مزرعه شخصی در مرکز نامیبیا حین انجام تحقیقات روتین درباره جوامع زرافه‌ها و توزیع آنها در آفریقا کشف شد.

گیملی، زرافه کوتاه قد اوگاندا

محققان با استفاده از تکنیک تصویرسنجی (photogrammetry) ابعاد اعضای بدن زرافه‌ها را اندازه گرفته و پس از مقایسه آنها با دیگر زرافه‌های جمعیت دریافتند که این دو زرافه پاهای کوتاه تری دارند. به طور دقیق‌تر استخوان‌های زند زبرین (radius) و کف‌دستی یا متاکارپال (metacarpal) آنها در مقیاسه با دیگر زرافه‌های همسن و سال گروه کوتاه‌تر بود.

محققان یکی از زرافه‌ها را به افتخار شخصیت کتاب ارباب حلقه‌ها «گیملی» نامگذاری کرده‌اند. آنها اضافه می‌کنند که در دهه ۸۰ میلادی جمعیت زرافه‌ها در اوگاندا به خاطر جنگ داخلی و شکار غیرقانونی به طور قابل توجهی کم شد و در نتیجه تنوع ژنتیکی آنها کاهش یافت. البته به گفته آنها این مساله احتمالاً ارتباطی با کوتاه شدن قد گیملی ندارد. محققان می‌افزایند در حال حاضر مشخص نیست کوتاه بودن قد چه تأثیری بر زندگی زرافه و یا تولید مثل آن می‌گذارد.

زرافه کوتاه قد نامیبیا

زرافه کشف شده در نامیبیا «نایجل» نام گرفته و محققان زمانی که ۴ سال داشت به شکل خاص بدن او پی بردند. محققان GFC به مطالعه این دو زرافه نر ادامه خواهند داد تا تغییرات احتمالی در رفتار یا روابط با دیگر هم نوعان را مشاهده کنند.

جمعیت زرافه‌های آفریقا در طول ۳۰ سال گذشته به شدت کاهش یافته و آنها را تا مرز انقراض خاموش سوق داده است. طبق برآوردهای بنیاد محافظت از زرافه‌ها هم اکنون تنها در حدود ۱۱۱ هزار زرافه در حیات وحش آفریقا وجود دارد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

درخشش بانک صادرات ایران در جشنواره ملی روابط‌عمومی

س ژانویه 5 , 2021
​بانک صادرات ایران در پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی در بخش‌های «مصاحبه» و «ویژه نامه» حائز رتبه برتر ملی شد. در این جشنواره که توسط انجمن متخصصان روابط‌عمومی و با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیئت‌مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی، استادان دانشگاه، فعالان و مدیران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000