ادعاهای ترامپ از بنیاد نادرست است/ کاخ سفید ۱۸ بار تماس گرفت

سیاسی/ بین الملل 5ff42a76d734f_5ff42a76d7353 وزیر امور ایالتی جورجیا در واکنش به محتوای منتشر شده تماس تلفنی روز شنبه خود با دونالد ترامپ به رسانه‌های آمریکایی گفته آنچه ترامپ در این مکالمه گفته بر مبنای "داده‌های غلط" بوده و ادعاهای او از بنیاد نادرست است.

انتشار محتوای این گفتگوی تلفنی بازتاب گسترده‌ای در آمریکا داشته و بسیاری درخواست دونالد ترامپ از مقامات جورجیا را دخالت آشکار او برای تغییر نتایج انتخابات سوم نوامبر ارزیابی کرده و آن را "غیرقانونی و مجرمانه" دانسته‌اند.

در همین حال، برخی جمهوری‌خواهان ابراز نگرانی کرده‌اند که انتشار محتوای این مکالمه تلفنی آن هم در آستانه انتخابات دور دوم دو کرسی مجلس سنا در ایالت جورجیا که سرنوشت تقسیم قدرت در کنگره را مشخص خواهد کرد، ممکن است به ضرر جمهوری‌خواهان تمام شود.

برد رافنسپرگر، وزیر امور ایالتی جورجیا و بالاترین مقام امور انتخابات این ایالت معتقد است ترامپ شاید در معرض تحقیقات کیفری قرار بگیرد او ادعای ترامپ در باره تقلب در انتخابات را کاملا نادرست دانسته است.

به گفته یک منبع مطلع درخواست ترامپ از این مقام انتخاباتی جورجیا پس از ۱۸ تلاش کاخ سفید برای وادار کردن رافنسپرگر به صحبت با ترامپ صورت گرفته است، که وی مدعی است تمامی این ۱۸ درخواست را رد کرده بود. او گفت: من صحبت با رئیس جمهور را درست نمی‌دانستم.

او همچنین گفت که فانی ویلیس، دادستان منطقه‌ای فولتون کونتی آماده انجام تحقیقات درباره ترامپ است. این دادستان گفته است منتظر دستور از هیات انتخابات جورجیا برای آغاز تحقیقات است.

افشای مکالمه تلفنی ترامپ با این مقام جورجیا که طی آن رئیس جمهوری آمریکا از طرف مقابل می‌خواست برایش آن قدری رای "پیدا کند" که با آن بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشت.

در این فایل صوتی، ترامپ به برد رافنسپرگر می‌گوید: «من فقط می‌خواهم که ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای پیدا کنید».

صدای رافنسپرگر در این مکالمه شنیده می‌شود که در پاسخ به ترامپ می‌گوید نتایج انتخابات در ایالت او صحیح است.

رافنسپرگر به شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا گفت: در حین این تماس نلفنی او -دونالد ترامپ- بیشتر حرف زد و بیشتر گوش می‌دادیم… اما می‌خواهم اینجا تاکید کنیم که اطلاعاتی که او با استناد به آنها ادعای خود را طرح می‌کند، از پایه غلط است… برای مثال فقط به یک مورد اشاره کنم. او مدعی است که صدها و هزاران رای به جای افراد متوفی به صندوق‌ها انداخته شده است اما ما فقط توانستیم دو مورد پیدا کنیم. اطلاعاتی که به او داده شده نادرست است."

در رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، بایدن پیروز انتخابات در ایالت جورجیا و چند ایالت کلیدی دیگر شد. در نهایت با پیروزی در این ایالت‌ها بود که بایدن ۳۰۶ رای در کالج الکترال به دست آورد و ترامپ در نهایت با ۲۳۲ رای انتخابات را باخت.

در بخش‌هایی از مکالمه که واشنگتن‌پست منتشر کرده است، ترامپ با زبان‌بازی و تحت فشار گذاشتن رافنسپرگر، سعی می‌کند نظر او را با خود همراه کند.

او چند بار تکرار می‌کند که پیروز انتخابات در ایالت جورجیا بوده است و حتی به رافنسپرگر پیشنهاد می‌دهد که به مردم چنین بگوید: "اتفاق بدی نمی‌افتد اگر بگویی که آرا را بازشماری کردی."

رافنسپرگر در پاسخ می‌گوید: "آقای رئیس جمهور، چالشی که شما دارید این است که اطلاعات نادرست در دست دارید."

در جای دیگری از این مکالمه، ترامپ می‌گوید که شایع شده بعضی از برگه‌های رای را پاره کرده‌اند و ماشین‌های رای را از بخش «فولتون» خارج کرده‌اند. وکیل رافنسپرگر در پاسخ می‌گوید که چنین نشده است.

بعد رئیس جمهوری آمریکا به تهدید رو می‌آورد و این احتمال را مطرح می‌کند که این اقدام برایش عواقب قانونی خواهد داشت.

ترامپ می‌گوید: «تو می‌دانی که آنها چه کارهایی کرده‌اند. این کارها جرم است. نمی‌توانی بگذاری چنین اتفاقی بیفتد. خطر بزرگی برای تو و رایان، وکیلت، است.»

در این جاست که ترامپ صحبت از ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای می‌کند. تعدادی که اگر به دستش برسد، جمع آرایش می‌شود ۲ میلیون و ۴۰۰ و ۷۳ هزار و ۶۳۴ رای. یعنی دقیقا یک رای بیشتر از جو بایدن.

در سیستم انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، پیروز رقابت در هر ایالت، تمام امتیاز آن ایالت را کسب می‌کند. ایالت جورجیا ۱۶ امتیاز دارد. فقط دو ایالت «مین» و «نبراسکا» از این قاعده مستثنی هستند. در این ایالت‌ها هر بخش از ایالت امتیاز خاص خود را دارد.

ترامپ به رافنسپرگر، توصیه می‌کند: «تو می‌توانی دوباره نتیجه انتخابات را بررسی کنی. اما با کسانی آن را دوباره بررسی کن که می‌خواهند به پاسخ برسند. نه با کسانی که نمی‌خواهند به پاسخ برسند.»

در پاسخ وزیر داخله جورجیا به ترامپ می‌گوید: "شما کسانی را دارید که به شما اطلاعات می‌دهند. ما هم آدم‌های خودمان را داریم که اطلاعات را در اختیار ما می‌گذارند. اینها را می‌توان به دادگاه برد و از دادگاه خواست که نتیجه را بگوید.» او ادامه داده: «ما معتقدیم که آمار ما درست است."

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اجازه نمی‌دهم نتانیاهو به دستگاه قضایی لطمه بزند

س ژانویه 5 , 2021
سیاسی/ بین الملل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی نخست‌وزیر این رژیم را یک "متهم کیفری" خواند. بنی گانتس رهبر حزب "آبی ـ سفید" که پس از استعفای "آوی نیسنکورن"، وزیر دادگستری دولت این رژیم به طور موقت سرپرستی این وزارتخانه را نیز به دست گرفته است در سخنانی با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000