فلسطینی‌ها تاکنون از واکسن کووید اسرائیل محروم بوده‌اند

سیاسی/ بین الملل 5ff2e70ad0b68_5ff2e70ad0b6a رژیم صهیونیستی روند تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده و بیش از یک دهم جمعیت آن واکسن گرفته‌اند اما فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل و غزه تنها باید تماشا کنند و منتظر بمانند.

در شرایطی که جهان در مسیر رسیدن به فشار روزافزون واکسیناسیون نابرابر است، به صورتی که مردم در کشورهای ثروتمندتر اول واکسن دریافت کنند، وضعیت در سرزمین‌های اسرائیل و فلسطین نمونه بارزی از این دودستگی است.

بسته‌های واکسن فایزر – بیوان‌تک در کرانه باختری موجود است اما این واکسن‌ها تنها میان شهرک‌نشینان یهودی توزیع می‌شود، نه جمعیت ۲.۷ میلیون فلسطینی که اطراف آنها زندگی می‌کنند و اکنون آنها باید برای چندین هفته یا چندین ماه منتظر بمانند.

محمود کیلانی، مربی ۳۱ ساله فلسطینی اهل شهر نابلس می‌گوید: نمی‌دانم چطور اما باید یک راهی هم باشد که ما در اولویت قرار بگیریم. چه کسی به ما اهمیت می‌دهد؟ فکر نمی‌کنم هیچکس روی این سوال تامل کند.

رژیم صهیونیستی با اجرای کمپین واکسیناسیون، روزانه بیش از ۱۵۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌کند که بیش از یک میلیون از ۹ میلیون شهروند آن را تاکنون شامل شده است. مراکز واکسیناسیون در استادیوم‌های ورزشی و میدان‌های مرکزی بر پا شده است. افرادی بالای ۶۰ سال، کادر درمانی و افراد پرخطر در اولویت قرار دارند و افراد جوان و سالم‌تر که به کلینیک‌ها می‌روند، گاهی موجودی اضافه برای جلوگیری از هدر رفتن شیشه‌های واکسن استفاده نشده را هم دریافت می‌کنند.

یک مقام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گفت، برای هر دوز واکسن ۶۲ دلار پرداخت کرده‌اند، در مقایسه با ۱۹.۵۰ دلاری که آمریکا پرداخت می‌کند.

در همین حال تشکیلات خودگردان فلسطین که با بحران مالی مواجه است، برای دریافت واکسن تلاش می‌کند. یکی از مقام‌های فلسطینی گفت که شاید واکسن‌ها ظرف دو هفته آتی به دستشان برسد.

با این حال وقتی از علی عبد ربه، مسوول وزارت بهداشت فلسطین درباره چارچوب زمانی سوال پرسیده شد، او برآورد کرد که اولین واکسن‌ها احتمالا در فوریه به آنجا برسد.

این واکسن‌ها از طریق یک گروه تحت رهبری سازمان بهداشت جهانی موسوم به کوواکس انتقال می‌یابند که هدفش کمک به کشورهای فقیرتر است. این گروه به واکسیناسیون ۲۰ درصد فلسطینی‌ها متعهد شده است. با این حال، این واکسن‌ها هنوز تاییدیه سازمان بهداشت جهانی به منظور آغاز توزیع را دریافت نکرده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سپاه نفتکش کره جنوبی را در خلیج فارس توقیف کرد

د ژانویه 4 , 2021
سیاسی/ دفاعی نیروی دریایی سپاه پاسداران یک کشتی متعلق به کره‌ جنوبی را به دلیل آلودگی نفتی در آب‌های خلیج فارس توقیف و به بنادر کشورمان منتقل کرده است. خبرنگار نورنیوز از یک منبع مطلع در سازمان بنادر و کشتیرانی کسب اطلاع کرد که یک کشتی کره ای در خلیج […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000