تاکید مسکو بر لزوم حضور حامیان قذافی در گفت‌وگوی ملی لیبی

سیاسی/ بین الملل 5ff2f52459f2f_5ff2f52459f34 معاون سخنگوی وزیر خارجه روسیه گفت: مذاکرات سیاسی داخلی لیبی باید شامل حامیان معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور هم باشد.

سرگئی ورشینین در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: گفت‌وگوی سیاسی لیبی به میزبانی تونس در دسامبر ۲۰۲۰ به توافق در میان رقبای سیاسی لیبی به منظور برگزاری یک انتخابات پارلمانی در دسامبر ۲۰۲۱ منجر شد.

وی افزود: بر این باوریم ک مسؤولیت چنین تصمیم‌های بزرگی و از همه مهمتر، تحقق آنها باید بر عهده خود لیبیایی‌ها باشد. چنین تصمیم‌هایی باید با گفت‌وگوی ملی و با حضور تمامی نیروهای سیاسی این کشور گرفته شود که شامل حامیان خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی و حامیان معمر قذافی می‌شود.

وی افزود، به عبارت دیگر، اگر غالب لیبیایی‌ها برگزاری انتخابات را طبق برنامه ضروری بدانند، باید چنین باشد و پشتیبانی فنی و سازمانی با توجه به حاکمیت لیبی از سوی سازمان ملل را مورد استقبال قرار داد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت:‌ مسکو آماده همکاری و گفت‌وگو با دولت آتی آمریکا درباره تغییرات جوی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از معاهده پاریس در ۲۰۱۵ خارج شد که ابتکارعملی برای مقابله با گازهای گلخانه‌ای و تغییرات جوی بود. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اما قول داده که این تصمیم را تغییر دهد و برای این منظور، جان کری، وزیر خارجه دوران اوباما را که در پیش نویس معاهده پاریس حضور داشت،‌ برای پیشبرد سیاست‌های آب‌وهوایی آمریکا منصوب کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

با هنرمندان همدردیم اما توازنی بین منابع بودجه با خسارت‌ها وجود ندارد

د ژانویه 4 , 2021
مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ با تأکید بر تصویب بیمه بیکاری هنرمندان نمایشی در هیأت دولت از آن به عنوان گام اجرایی در راستای حمایت از خانواده تئاتر کشور نام برد و گفت: با هنرمندان همدردیم اما به علت محدودیت منابع تخصیصی، توازنی بین حمایت‌ها و خسارت‌های وارده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000