آیا اقلیم کردستان عراق به روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌پیوندد؟

سیاسی/ بین الملل 5ff2ee7551b29_2021-01-04_14-01 گرچه رسانه‌های صهیونیستی اظهارات نتانیاهو درباره سفر به برخی از کشورهای عربی را اشاره او به سفرش به عربستان سعودی دانسته‌اند، اما روزنامه‌نگار اسرائیلی معتقد است که اشاره نتانیاهو به سفر به اقلیم کردستان عراق بوده است.

برخی سایت‌های صهیونیستی اخباری درباره سفر احتمالی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به اقلیم کردستان عراق منتشر کرده‌اند.

به گزارش «روسیا الیوم» و «عربی 21» که هر دو از سایت اسرائیلی «0404» نقل کرده‌اند، نتانیاهو در نشست روز گذشته حزب لیکود، تلویحا اشاره کرده است که به زودی توافق عادی‌سازی روابط با اقلیم کردستان عراق امضا خواهد شد.

نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره امضای توافق عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و اقلیم کردستان عراق گفته است: «نمی‌توانم توضیح زیادی در این باره بدهم، اخیرا سفری به برخی کشورهای عربی دیگر داشتم، همان‌طور که پیش از این نیز نتوانستم توضیحی درباره امارات بدهم، پس نمی‌توانم اشاره‌ای به این موضوع داشته باشم.»

گرچه رسانه‌های صهیونیستی اظهارات نتانیاهو درباره سفر به برخی از کشورهای عربی را اشاره او به سفرش به عربستان سعودی دانسته‌اند، اما «باراک راوید» روزنامه‌نگار اسرائیلی معتقد است که اشاره نتانیاهو به سفر او به اقلیم کردستان عراق بوده است.

رژیم صهیونیستی و کردها از دهه 60 قرن گذشته میلادی به صورت مخفیانه ارتباطاتی داشته‌اند و پیش از این نیز نتانیاهو از استقلال کردستان حمایت کرده و خواستار تاسیس کشور مستقلی با عنوان کردستان شده بود.

«مسعود بارزانی» رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق هم در مناسبت‌های مختلف از جمله در سخنانی در سال 2006 از رابطه با رژیم صهیونیستی دفاع کرده و گفته بود که رابطه با اسرائیل جرم نیست!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فروشنده در بازار مسکن زیاد شد/ قیمت‌ها در حال تعدیل است

د ژانویه 4 , 2021
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش یک درصدی قیمت مسکن را قبول ندارم، چرا که قیمت مسکن در تهران تا ۱۵ درصد کاهش داشته است. در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان و همچنین براساس گزارشات میدانی بازار مسکن به سمت رکود تورمی در حال حرکت است، در بسیاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000