سبحانی‌نیا: اصلاح‌طلبان برای بایدن پیام می‌فرستند اما آبی گرم نمی‌شود

سیاسی/ انتخابات 5ff1dbc937819_2021-01-03_18-29 یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: زمان کمی تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی است و در این فرصت چندماهه محدود بعید است که ایران و آمریکا به یک جمع بندی برای مذاکره و راهکاری برای لغو تحریم‌ها و رفع تنش‌های فی مابین برسند.

حسین سبحانی نیا درباره امید اصلاح طلبان به آثر آغاز ریاست جمهوری بایدن در آمریکا و تصمیمات او بر معادلات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: آمدن بایدن و بازگشت او به برجام امیدواری برای اصلاح طلبان ایجاد کرده است که تحت این شرایط تغییراتی در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور و معادلات منطقه ای به وجود آید.

وی با اشاره به خوش‌بینی غیرواقعی اصلاح طلبان درباره بایدن افزود: به فرض آنکه بایدن زمام امور را در آمریکا به دست گیرد و اقداماتی همچون بازگشت به برجام را انجام دهد، این مسئله دردی از اصلاح طلبان دوا نمی کند و آنها را از مخمصه ای که درش گرفتار شده اند نجات نمی دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلاح طلبان نمی توانند با چهره جدیدی وارد انتخابات ریاست جمهوری شوند، تأکید کرد: زمان کمی تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی است و در این فرصت چندماهه محدود بعید است که ایران و آمریکا به یک جمع بندی برای مذاکره و راهکاری برای لغو تحریم ها و رفع تنش های فی مابین برسند.

وی درباره رایزنی پشت پرده اصلاح طلبان با بایدن برای دریافت کمک افزود: این مسئله بعید نیست، ما در مراحل گذشته از زبان چهره های شاخص سیاسی اصلاح طلب مطرح شد که هم به غرب و هم به آمریکا پیام می دادند با این مضمون که «اگر آنها کمک نکنند تندروها در ایران روی کار می آیند و کار غرب با آنها در آینده سخت تر خواهد بود بنابراین باید کمک کنند همین جریان اصلاحات بعد از انتخابات ۹۶ نیز چهار سال دیگر ادامه دهند.»

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: اصلاح طلبان الان در ماه های پایانی حضور در دولت هستند، شرایط هم خوب پیش نرفته و چهره مناسبی از این جریان در ذهن مردم ساخته نشده است بنابراین از هر وسیله ای برای شکل دادن حرکت جدیدی در انتخابات آینده و اصلاح ذهنیت مردم استفاده می کنند.

وی افزود: اصلاح طلبان برای گرفتن کمک از بایدن بعید نیست از جمله راه هایی همچون ارسال پیام و استفاده از عناصری که در حوزه میانجگری مایلند این فضا حفظ شود بهره گیرند.

سبحانی نیا گفت: در کل از ریاست جمهوری بایدن آبی برای اصلاح طلبان گرم نمی شود. اگر یک زمان مناسبی بود که می شد کارهایی انجام شود ممکن بود اعتمادزایی بین ایران و آمریکا صورت گیرد اما در این زمان کم با این حجم از لایه های بی اعتمادی بین ایران و آمریکا حتما سوءظن های به وجود آمده قابل رفع نیست بنابراین روی کار آمدن بایدن فایده انتخاباتی برای اصلاح طلبان نخواهد داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کرونا در کودکان شبیه سرماخوردگی است

ی ژانویه 3 , 2021
یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: در کودکان، ابتلا به کرونا بیشتر شبیه سرماخوردگی است اما بیمارانی که به نوع شدید مبتلا شده‌اند از علائم سرماخوردگی فاصله می‌گیرند و سرفه، علائم گوارشی و بعضاً تب و تشنج را تجربه می‌کنند. دکتر سید محمدرضا میرکریمی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000