آغاز واکسیناسیون اضطراری در پکن همزمان با بازگشت کرونا به چین

سیاسی/ بین الملل 5ff1863e50849_5ff1863e5084c کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۲۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است؛ اعلام کرد چین بر اساس اولویت بندی انجام شده واکسیناسیون اضطراری را در پکن آغاز می‌کند.

از ۲۴ مبتلای گزارش شده ۱۶ مورد نیز وارداتی یعنی شهروندان چینی هستند که به این کشور بر گشته اند.

بر اساس این گزارش، از ۸ مورد داخلی، ۴ مورد در استان شمالی هلیونجیانگ، ۲ مورد در استان لیائونینگ، یک مورد در پکن و یک مورد هم در استان خبی ثبت شده است.

شناسایی ۲۴ مورد ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعته گذشته در چین، در حالی است که طی هفته های اخیر هر روز مواردی از ابتلا به کرونا در همین حدود گزارش شده است.

با سرد شدن هوا در استان های شمالی چین به نظر می رسد ویروس کرونا در این کشور بار دیگر شیوع پیدا کرده و دولت هم از مردم خواسته است ماسک بزنند و موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

آغاز واکسیناسیون عمومی در چین

همزمان با شیوع مجدد ویروس کرونا، چین اعلام کرد که ۹ گروه کلیدی را برای آغاز واکسیناسیون تا پیش از سال نو چینی اولویت بندی کرده است. سال نو چینی هفته اول بهمن آغاز می شود.

بر این اساس مسافرانی که به خارج از چین سفر کنند، کارکنان پزشکی، کارمندان بخش های دولتی، کارمندان بازرسی قرنطینه در گمرک ها، باربران شاغل در بنادر و کارگران صنایع حمل و نقل بین المللی و داخلی؛ جزو اولویت های ششگانه چین برای تزرق واکسن کرونا هستند.

از امروز یکشنبه واکسیناسیون عمومی کرونا در پکن پایتخت چین آغاز شد و در نخستین گروه، کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند واکسینه شدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عکاس باسابقه ورزشی درگذشت

ی ژانویه 3 , 2021
یونس علیشیری به دلیل نارسایی کلیوی و ریوی در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. یونس علیشیری، عکاس و روزنامه‌نگار باسابقه ورزشی پس از سال ها کار در روزنامه ها و مجلات مختلف، بامداد امروز (یکشنبه) دار فانی را وداع گفت. او که متولد ۱۲ مهر ۱۳۱۶ در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000