نظامیان آمریکا به ترامپ اجازه ماجراجویی نمی‌دهند

سیاسی/ سیاست داخلی 5ff15d28b8192_2021-01-03_09-29 یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رییس‌جمهوری آمریکا دنبال بحران‌آفرینی است تا از گریزگاه‌های قانونی برای ماندن بیشتر در قدرت استفاده کند اما ژنرال‌های آمریکایی به وی اجازه ماجراجویی علیه ایران و محور مقاومت را نمی‌دهند.

«حسن هانی زاده» با اشاره به برخی تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اظهار کرد: تحرکات اخیر آمریکا و اعزام زیردریایی اتمی این کشور به خلیج فارس، در کنار عزیمت زیردریایی اتمی اسرائیل به منطقه و دیدارهای انجام شده بین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده در چندهفته باقی مانده از دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید، قصد دارد تحت تاثیر فشارهای لابی صهیونیستی و اسرائیل دست به ماجراجویی و بحران آفرینی در منطقه بزند.

وی با بیان اینکه به موجب قانون آمریکا، اگر رییس جمهوری آمریکا در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود و قبل از انتقال قدرت به رییس جمهوری منتخب با یک بحران منطقه ای و بین المللی مواجه شود که امنیت این کشور را تحت تاثیر قرار دهد، می‌تواند برای مدت طولانی تری در کاخ سفید باقی بماند، گفت: به نظر می‌رسد که ترامپ علاقه مند به استفاده از این گریزگاه‌های قانونی باشد و دست به ایجاد یک بحران جدید بزند که بتواند مدت زمان بیشتری در کاخ سفید باقی بماند.

این کارشناس مسائل منطقه، حضور ترامپ در کاخ سفید را برای عربستان، اسرائیل، لابی صهیونیستی آمریکا و نژادپرستان این کشور بسیار مهم دانست و افزود: باتوجه به ویژگی‌های شخصیتی ترامپ، این گمانه‌زنی بعید نیست و ظاهرا در دیداری بین نتانیاهو و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و بن سلمان، عربستان آمادگی خود را برای پرداخت کلیه هزینه‌های ماجراجویی علیه ایران اعلام کرده است.

هانی زاده با بیان اینکه رژیم اسرائیل هم دنبال تضعیف محور مقاومت و استفاده از دوران باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ برای حمله به ایران است، خاطرنشان کرد: محاسبات ژنرال‌های پنتاگون بیشتر به واقعیت نزدیک است و بارها آنها در برابر تصمیمات ماجراجویانه ترامپ برای حمله به ایران هشدار داده اند و ظاهرا آنها نسبت به سیاستمداران آمریکایی خیلی واقع بین تر هستند و اجازه ماجراجویی به ترامپ نخواهند داد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یارانش و تاکید جمهوری اسلامی بر گرفتن انتقام این شهیدان تصریح کرد: گمانه زنی دیگر این است که این تحرکات در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس صورت می‌گیرد و آنها با در نظرگرفتن احتمال وقوع تحرکاتی از سوی محور مقاومت، دست به این مانور زده‌اند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با یادآوری جریان سازی رسانه‌ای، نظامی و امنیتی گسترده درباره آمدن زیردریایی آمریکا و بمب افکن های B۵۲ این کشور، گفت: این تحلیل وجود دارد که این تحرکات صرفا به خاطر این است که آمریکا و همپیمانانش وحشت شدیدی از این دارند که ایران دست به اقدامی علیه منافع آمریکا در منطقه بزند و این یک مانور تبلیغاتی و نظامی است.

هانی زاده با بیان اینکه تحرکات آمریکا در منطقه الان فروکش کرده و ظاهرا زیردریایی اتمی آمریکا خلیج فارس را ترک کرده و بمب افکن های B۵۲ هم از منطقه خارج شده اند، افزود: این گمانه زنی احتمالش بسیار بالاست اما در هر حال نباید غافل بود تا اول بهمن ماه که ترامپ در کاخ سفید است و مسئولان باید هوشیار باشند و تمام تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی را رصد کنند.

وی تصریح کرد: هم عربستان و هم اسرائیل از حضور جو بایدن رییس جمهوری دموکرات ایالات متحده در کاخ سفید وحشت دارند زیرا با آمدن وی جایگاه اسرائیل و عربستان در منطقه تنزل پیدا خواهد کرد و مانند گذشته نخواهند توانست با دست باز دست به ماجراجویی بزنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا هفته‌های پیش رو تا اول بهمن را دوران حساس ارزیابی کرد و گفت: هرگونه احتمالی دور از ذهن نیست و مقامات نظامی، امنیتی و سیاسی باید هوشیار باشند زیرا این روزها شاهد پرتاب راکت‌هایی در منطقه سبز بغداد هستیم که ممکن است ساخته و پرداخته آمریکا یا هم پیمانانش بو بهانه جویی علیه محور مقاومت یا ایران باشند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اخیرا طی پیام هایی در فضای مجازی نسبت به تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه واکنش نشان داد و روز شنبه در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند.

ظریف خطاب به رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد: ترامپ، مراقب تله باش. هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.

وزیر امور خارجه روز پنج شنبه هم در توییتی در این خصوص نوشت: به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، ترامپ و همپالگی‌هایش میلیاردها دلار برای ارسال بمب افکن‌های B۵۲ و ناوگروه به منطقه ما به باد می‌دهند. اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست، اما "آشکارا و مستقیم" از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آغاز سال ۲۰۲۱ در کلیسای گریگور لوساووریچ مقدس/ تصاویر‌

ی ژانویه 3 , 2021
ارامنه در ایران همه ساله جشن کریسمس را با خوشحالی فراوان برگزار می‌کنند و به استقبال میلاد مسیح و سال نو میلادی می‌روند. روز جمعه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹مصادف با اولین روز از ژانویه است و آغاز سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شد. ارامنه در ایران همه ساله جشن کریسمس را با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000