احتمال محکومیت موسس سایت افشاگر ویکی لیکس به ۱۷۵ سال حبس

سیاسی/ بین الملل 5ff0972f414a8_5ff0972f414aa پدر جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس، در آستانه جلسه دادگاه وی در روز چهارشنبه تاکید کرد که آمریکا به خاطر فاش شدن جنایت جنگی این کشور توسط ویکی لیکس می‌خواهد از پسرش انتقام بگیرد.

دادگاه جنایی انگلیس در لندن قرار است روز چهارشنبه، چهارم ژانویه، حکم نهایی جولیان آسانژ را اعلام کند و گفته می‌شود ممکن است وی را به آمریکا تحویل دهد.

آمریکا و انگلیس آسانژ را به دستیابی به اسناد محرمانه و طبقه بندی شده و افشای این اسناد متهم کرده‌اند.

پدر آسانژ روز شنبه گفت: من معتقدم که آمریکا به دنبال استرداد جولیان آسانژ است تا از او به خاطر افشای جنایات جنگی این کشور انتقام بگیرد.

«جان شیپتون» در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت افزود: آسانژ به خاطر گفتن حقیقت شهرت دارد. ویکی لیکس جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را فاش کرد. شکنجه او برای از بین بردن ظرفیت آسانژ در گفتن حقیقت و آنچه که طی 20 سال گذشته اتفاق افتاده است در حال انجام است.

اظهارات آقای شیپتون چند روز قبل از جلسه دادگاه جولیان آسانژ که در آن قرار است درباره استرداد وی به آمریکا به اتهام هک کردن رایانه‌های پنتاگون، جاسوسی و 17 مورد کیفرخواست دیگر تصمیم گیری شود، مطرح شده است.

براساس این گزارش، اگر آسانژ محکوم شود با بیش از 175 سال حبس در زندان «سوپرمکس» که زندانی با اقدامات و تدابیر ویژه امنیتی تحت قوانین ویژه حکومت ایالات متحده است مواجه خواهد شد. زندانی که قرار است آسانژ به آنجا فرستاده شود در منطقه‌ای به نام فلورنس در کلرادو است که زندانیان بزرگ و بدنام مانند «تئودور کاچینسکی» و «رمزی یوسف»، عامل بمبگذاری سال 1993 در مرکز تجارت جهانی در آمریکا در آنجا نگه داری می‌شوند.

شیپتون اعزام آسانژ به این زندان را وحشتناک خوانده و گفته، سلولهای این زندان 8 فوت در 10 فوت(حدود 3 متر) است، شما حق ندارید با هیچ کس صحبت کنید و گارد زندان هر نیم ساعت زندانیان را چک می‌کند.

پلیس انگلیس در فروردین 1398 جولیان آسانژ را که در سفارت اکوادور پناهنده شده بود پس از ساخت و پاخت با دولت این کشور و اخراج آسانژ از ساختمان سفارت بازداشت کرد.

براساس گزارش بی بی سی، «لنین مورنو»،‌رئیس جمهوری اکوادور مدعی شده بود که به دنبال نقض مکرر مقررات بین‌المللی بوسیله آسانژ،‌ دولت اکوادور پناهندگی وی را لغو کرده است.

جولیان آسانژ ۴۷ ساله در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روایت یک سال زندگی با ویروس چینی/ کووید ۱۹ چگونه هراسناک شد

ی ژانویه 3 , 2021
حدود یک سال است که با کرونا، ویروسی که سوغات چین است، زندگی می کنیم. روزهایی را پشت سر گذاشته‌ایم که هر لحظه آن با ترس و اضطراب همراه بوده است. به گزارش خبرنگار مهر، حسین کرمانپور مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا و مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000