پاسخ به ترور سپهبد سلیمانی را خروج کامل آمریکا از منطقه می دانیم

سیاسی/ دولت 5ff0c66e6b237_2021-01-02_22-45 رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه شهید سلیمانی هم مرد میدان مبارزه و هم دیپلماتی باهوش بود، گفت: تعرض به حریم جمهوری اسلامی ایران قطعا بی‌جواب نمی‌ماند و ما پاسخ اصلی به این جنایت را خروج کامل آمریکا از منطقه می دانیم.

«محمود واعظی» در گفت و گو با پایگاه خبری العهد و رادیو نور دو رسانه لبنانی و در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به این جنایت آمریکا چگونه خواهد بود، به خصوص این که بر خروج آمریکا از منطقه تاکید شده است؟ اظهارداشت: در فاز نظامی، حتما اطلاع دارید که جمهوری اسلامی ایران پس از جنایت ترور شهید سلیمانی، پایگاه آمریکایی را که در این واقعه نقش داشت، موشک‌باران کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این حمله هدفمند، پیام روشنی به آمریکایی‌ها داشت که بدانند تعرض به حریم جمهوری اسلامی ایران، قطعا بی‌جواب نمی‌ماند و اما همانطور که قبلا هم اعلام شده، ما پاسخ اصلی به این جنایت را خروج کامل آمریکا از منطقه می‌دانیم.

وی گفت: راهبرد مبنایی ما در منطقه که همیشه هم آن را به کشورهای همسایه اعلام کرده‌ایم، تامین امنیت بوسیله کشورهای منطقه و مقابله با مداخلات فرامنطقه‌ای است. طرح صلح هرمز که در سازمان ملل توسط رییس‌جمهور ما اعلام شد، هنوز هم روی میز است و معتقدیم به کمک کشورهای منطقه تحقق خواهد یافت.

واعظی با بیان اینکه «از نظر ما با همکاری منطقه‌ای می‌توانیم صلح و ثبات را برقرار کنیم و هیچ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست»، تاکید کرد:رهاورد حضور بیگانگان در منطقه تاکنون چیز جز ویرانی و جنگ و جنایت نبوده است و اما ما این راهبرد را از گذشته دنبال کرده‌ایم و پس از شهادت سردار سلیمانی در تحقق آن مصمم‌تر هستیم.

شهادت سپهبد سلیمانی هیمنه و شوکت پوشالی قاتلانش را از بین برد

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که در اولین سالگرد سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران‌شان، آیا آمریکا به زعم خودش شوکت ایران را شکسته است یا اینکه این شهادت باعث شد جمهوری اسلامی راسخ‌تر از گذشته باشد؟ اظهار داشت: ما در آموزه‌های اسلامی خود، معتقدیم خون شهید روشنگر و رسواکننده ظالمان است. شهید سپهبد سلیمانی، هم در زمان حیات خود منشاء آثار بزرگ برای کشور، محور مقاومت و منطقه بود، هم با شهادت خود موجب انسجام و نزدیکتر شدن ملت‌ها در سطح منطقه علیه آمریکا شد.

وی تصریح کرد: اتفاقا ما معتقدیم، شهادت ایشان، هیمنه و شوکت پوشالی قاتلانش را از بین برد. دولتی که مدعی ابرقدرتی در دنیاست، وقتی با بزدلی تمام و در جریان یک سفر رسمی دیپلماتیک، فرمانده نظامی ما را ترور می‌کند، معنایش این است که اولاً در میدان حریف او و یارانش نبوده و ثانیا با میراث او مخالف بوده است.

واعظی افزود: میراث شهید سلیمانی امروز نه فقط در منطقه که حتی در سطح جهان کاملا روشن‌ است. او دشمن شماره یک تروریست‌هایی بود که جهان را ناامن کرده بودند.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: حوادث متعدد تروریستی از سوی داعش در غرب همچون آنچه در بروکسل، لندن، منچستر و … اتفاق افتاد، گواهی بر این مدعاست که حاج قاسم سلیمانی، با شکست دادن داعش، نه فقط منطقه که جهان را از امن‌تر کرد. پیش از این هم شواهدی از پشتیبانی دولت آمریکا از گروههای تروریستی وجود داشت اما دولت ترامپ با ترور شهید سلیمانی، در عمل این گزاره را ثابت کرد.

هدفگذاری شهید سلیمانی غلبه بر تروریسم در منطقه بود

واعظی در پاسخ به این پرسش که برنامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مقابله با شیطنت و توطئه‌های آمریکا بود، ایشان چگونه توانست این موفقیت را در مقابله با خوی استکباری آمریکا محقق کند؟ اظهار داشت: بزرگترین گواه بر توفیق این شهید بزرگوار در مقابله با منافع استکباری آمریکا و بهم زدن نقشه‌های این کشور در منطقه، ترور ایشان توسط آمریکاست.

وی گفت: روشن است که دولت ترامپ او را مانع بزرگی بر سر راه آتش‌افروزی‌ها و سیاست‌های مخرب خود در منطقه می‌دید و به همین دلیل با چنین روش شرم‌آور و جنایتکارانه‌ای او را ترور کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: هدفگذاری شهید سلیمانی، غلبه بر تروریسم در منطقه بود. او یک اتحاد منطقه‌ای نیرومند علیه تروریست‌های جنایتکار در عراق و سوریه بوجود آورد و یار و یاور ملت‌های منطقه در روزهای سخت مواجهه با داعش بود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این اقدام تروریستی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

صدها تظاهرکننده مقابل محل اقامت نتانیاهو/ پلیس رژیم صهیونیستی تعدادی را بازداشت کرد

ش ژانویه 2 , 2021
سیاسی/ بین الملل پلیس رژیم صهیونیستی تعدادی از تظاهرکنندگان را که در اعتراضات علیه نخست وزیر این رژیم مقابل مقر اقامتش در قدس اشغالی تجمع کرده‌ بودند، بازداشت کرد. المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد، صدها تظاهرکننده مقابل ورودی پشتی مقر اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000