در پی قانون اخیر مجلس ایران، تصمیم تهران برای آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد قابل پیش بینی بود

سیاسی/ بین الملل 5ff09d0db6cca_5ff09d0db6ccd نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر نوشت که در پی قانونی که مجلس ایران اخیرا تصویب کرد، تصمیم تهران برای آغاز غنی‌سازی 20 درصد قابل پیش‌بینی بود.

«میخائیل اولیانوف» در این پیام توییتری نوشت: «تصمیم تهران برای آغاز غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم به خصوص در سایه ضرورت قانونی که اخیرا در پارلمان ایران تصویب شد کاملا قابل پیش‌بینی بود. تنها سوال این است که چنین اقدامی در شرایط فعلی چقدر به موقع است.»

روزنامه وال‌استریت ژورنال دیروز خبر داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام اطلاع داد که ایران در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) نامه‌ای ارسال کرده و در آن از قصد خود برای تولید اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد در فردو را در راستای طرح مجلس ایران اعلام کرده است.

خبرنگار وال‌استریت ژورنال ادامه داد که ایران اعلام نکرده که چه زمانی غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز خواهد کرد و همچنین در این نامه اعلام شده که ایران تا ۲۰ درصد غنی سازی خواهد کرد و معلوم نیست که این بدان معناست که آیا غنی سازی اورانیوم را به ۲۰ درصد یا کمتر از آن می‌رساند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تغییر برنامه درسی هنرستانی‌ها برای ورود به عرصه کشاورزی

ش ژانویه 2 , 2021
وزیر آموزش‌وپرورش در نشست مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت باید به طور موثری در خدمت اهداف توسعه ای کشور قرار گیرد. عصر امروز محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با وزیر جهاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000