نهادهای بالادستی در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند!

5ff0489933d1c_2021-01-02_13-49 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نهادهای بالادستی در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند، گفت: نتیجه قیمت‌گذاری دستوری در عرضه‌های بورسی، متضرر شدن سهامداران است.

حسن قالیباف اصل با بیان اینکه نهادهای بالادستی در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند، گفت: نتیجه قیمت‌گذاری دستوری در عرضه‌های بورسی، متضرر شدن سهامداران است.

وی افزود: اقداماتی مثل قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌هایی همانند فولاد، سیمان، خودرو، فشار به نهادهای بازنشستگی جهت تأمین نقدینگی و … هرچند، با انگیزه ارزشمند صیانت از منافع مردم انجام می‌شوند اما نه‌فقط در میدان عمل به نتیجه نمی‌رسند بلکه به منافع سهامداران هم آسیب می‌زنند.

به گفته قالیباف اصل، تجربه‌های متعدد، نشان داده اغلب محصولات مشمول قیمت‌های دستوری در بورس، راهی بازار آزاد می‌شوند و با قیمت‌های گزافی به فروش می‌روند و همه تفاوت قیمت‌های هنگفت ناشی از خرید بورسی این محصولات و فروش آن‌ها در بازار آزاد، به جیب واسطه‌ها سرازیر می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار در چارچوب مأموریت قانونی خود برای حمایت از سرمایه‌گذاران، موافق قیمت‌گذاری‌های دستوری، نبوده و نیست.

قالیباف اصل گفت: «نهادهای بالادستی» برای مقابله با پیامدهای منفی ناخواسته، در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خطرهایی که به دنبال حذف وعده های غذایی بدن را تهدید می‌کند

ش ژانویه 2 , 2021
عدم دریافت هر کدام از وعده های غذایی نه تنها کمکی به کاهش وزن نمی کند، بلکه یکی از عوارض آن، بروز چاقی بخصوص در ناحیه شکم است. حتی صرف نظر کردن از وعده شام، به هر دلیلی که باشد، عواقب خوبی برای بدن ندارد: بی نظمی قاعدگی: زنانی که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000