استقبال وزیر خارجه چین از چشم اندازهای همکاری استراتژیک با روسیه

سیاسی/ بین الملل 5ff027d6a999b_5ff027d6a999f وزیر خارجه چین گفت، این کشور و روسیه مصمم به ادامه همکاری در سال جدید میلادی هستند و پکن هیچ محدودیتی را برای همکاری استراتژیک دو جانبه نمی‌بیند.

وانگ یی در مصاحبه‌ای با شینهوا گفت: سال ۲۰۲۱ سال مهمی برای روابط چین و روسیه است و دو کشور به مرحله جدیدی از توسعه و همکاری وارد می‌شوند. در توسعه روابط بین دو طرف، ما هیچ محدودیت، مانع یا توقفی نداریم که نتوانیم همکاریمان را پیش ببریم.

به گفته وزیر خارجه چین، توسعه روابط دو جانبه از سوی شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه در گفتگوهای تلفنی دو طرف در سال گذشته میلادی چندین بار تاکید شد.

وی افزود:‌ دو کشور به عنوان حامی استراتژیک، اولویت دیپلماتیک، فرصت توسعه و شریک جهانی، همکاری خود را گسترش می‌دهند و تعمیق می‌بخشند. در سال گذشته میلادی،‌ روابط روسیه و چین در تمامی زمینه‌ها و با وجود چالش‌های ناشی از ویروس کرونا در بالاترین حد خود بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ایران و آمریکا در اوج جنگ سرد به سر می‌برند/ آیا تلفن قرمزی بین ایران و آمریکا وجود خواهد داشت؟

ش ژانویه 2 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: تنش‌های نظامی اخیر بیشتر ناشی از نبود نوعی خط قرمز یا همان تلفن قرمز میان ایران و آمریکاست. باید تلفن قرمزی میان ایران و آمریکا وجود داشته باشد تا نقش کنشگران آشوب‌ساز از بین برود. اقدامات تحریک‌کننده آمریکا در منطقه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000