کدام کشورهای جهان هنوز به اف‌ای‌تی‌اف نپیوسته‌اند؟

5fef7c219c874_5fef7c219c876 کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: همه کشورهای جهان غیر از ایران و کره شمالی عضو FATF هستند.

سعید لیلاز تاکید کرد: تعداد کشورهایی که به اف‌ای‌تی‌اف پیوسته‌اند، از شمار کشورهای عضو شورای سازمان ملل بیشتر هستند، تعداد کشورهای عضو ۲۰۵ کشور است در حالی که ۱۹۵ کشور عضو سازمان ملل هستند و این نکته اهمیت این کنوانسیون را نشان می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه پیوستن به FATF این امکان را به ایران می دهد که بتواند از ابزارهای بین المللی استفاده کند تصریح کرد: موضوع FATF و پیوستن به کنوانسیون های آن نباید از حدو حدود خارج شود. نکته قابل توجه اینجاست که تصویب FATF کشور را گل و بلبل نمی‌کند و عدم تصویبش هم ایران را به خاک سیاه نمی نشاند.

لیلاز ادامه داد: ما اکنون با نظم بین الملل در افتاده ایم و معتقدم پذیرش FATF یک مانع را از سر ایران بر می دارد و به لحاظ روابط عمومی نپذیرفتن آن بازی کردن در زمین حریف است. اگر عضو FATF و کنوانسیون‌های آن شویم هزینه رسمی اقتصاد کاهش می‌یابد و عدم پیوستن به آن چیزی است که رژیم صهیونیستی و امریکا می‌خواهد.

لیلاز با بیان اینکه در شرایط تحریم عضویت در این کنوانسیون کم اثر است افزود: زمانی که شبکه بانکی کشور در تحریم است از راه های عمومی و عادی نمی توانیم انتقال منابع بانکی داشته باشیم و این موضوع ربطی به عضویت در FATF عضو نبودن آن ندارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: پیوستن به کنوانسیون های بین المللی یک مانع را از سر راه بر می‌دارد و اینگونه نیست که از روز اول بخواهید تعهدات را انجام دهید بلکه چند سال به شما وقت می‌دهند تا شرایط کشور با قوانین بین المللی منطبق شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آفتی که سلبریتی‌ها در تئاتر ایجاد می‌کنند

ج ژانویه 1 , 2021
میلاد فرج زاده کارگردان تئاتر، از نقاط ضعف و قوت فیلم تئاتر و چالش این روزهای فعالان عرصه نمایش گفت. میلاد فرج زاده کارگردان تئاتر، درباره تفاوت فیلم تئاتر با تئاتر آنلاین گفت: تئاتر آنلاین به صورت زنده و بر خط از طریق پلتفرم مخصوص خود نمایش داده می‌شود؛ اما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000