شناسایی اتوبوس حامل ١۴ بیمار مبتلا به کرونا در ورودی گناباد

5fee111756f88_2020-12-31_21-27

فرماندار گناباد گفت: عده‌ای از شهروندان که تحت عنوان اردوی آموزشی به شمال سفر کرده بودند هنگام برگشت و ورود به شهرستان، از تمامی مسافران تست کرونا گرفته شد که متاسفانه تست ۱۴ نفر آن‌ها مثبت اعلام شد.

حامد قربانی عنوان کرد: تعدادی از شهروندان هفته گذشته تحت عنوان اردوی آموزشی عازم شمال بودند که تمامی مجوزهای این اردو بررسی شد و با توجه به اینکه از طرف سازمان صنعت و معدن و تجارت استان مجوز داشتند و سفر هم با وسیله نقلیه عمومی بود و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود در آن مقطع نتوانستیم از این اردو جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان گناباد همچنان پر خطر است نسبت به بیماری و هر نوع انتقال بیماری به شهرستان حساس هستیم که به همین جهت به محض اطلاع از برگشت این شهروندان از اردو تدابیر لازم اندیشیده شد و با حمایت‌های دستگاه قضایی و دادستان، به اجبار از تمامی سرنشینان اتوبوس تست کرونا گرفته شد که از ۲۳ نفر سرنشین، تست ۱۴ نفر مثبت اعلام شد.

وی تأکید کرد: با اقدام به موقع مسئولان شهرستان، تمامی افرادی که تست آن‌ها مثبت بود شناسایی و قرنطینه شدند تا از انتقال بیشتر بیماری جلوگیری شود.

قربانی تصریح کرد: این مورد تجربه تلخی بود و با وجود اینکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود اما همان مسیر رفت و برگشت باعث شد که اکثر سرنشینان به ویروس آلوده شوند بنا بر این شهروندان باید این مورد را به عنوان یک نمونه شاهد در نظر بگیرند و توجه داشته باشند که این سفرها حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چقدر می‌تواند خطرآفرین باشند و در حال حاضر تا جایی که امکان دارد از سفرهای گروهی و دسته‌ جمعی خودداری کنند.

قربانی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت شهرستان به لحاظ شیوع کرونا همچنان در خطر است و محدودیت‌ها به قوت خود باقی است و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز مجددا برقرار شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

صادرات گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا آغاز شد

پ دسامبر 31 , 2020
شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) روز پنجشنبه درباره آغاز صادرات گاز طبیعی این کشور به اروپا خبر داد. کشورهای ایتالیا، یونان و بلغارستان برای نخستین بار گاز طبیعی جمهوری آذربایجان را از طریق خط لوله ترانس آدریاتیک ( تاپ ) دریافت کردند . ساخت خط لوله گازی ترانس آدریاتیک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000