۶۸۰۰ کشته در سال ۲۰۲۰، کمترین آمار کشته‌های درگیری‌ها در سوریه از ۲۰۱۴

سیاسی/ بین الملل 5fedd223c5f35_5fedd223c5f37 دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۸۰۰ کشته، از جمله بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی، برجای گذاشته است که این آمار کمترین تلفات سالانه از زمان آغاز درگیری‌ها در ۹ سال گدشته است.

در این درگیری‌ها در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند، در حالی که سال ۲۰۱۴ با برجای گذاشتن ۷۶ هزار کشته نفر، بیشترین آمارها کشته‌ها ثبت شد.

در میان قربانیان ثبت شده در سال ۲۰۲۰، ۱۵۲۸ غیرنظامی از جمله ۲۳۱ کودک، ۱۵۰۳ نفر از اعضای نیروهای دولتی و بیش از ۱۰۰۰ شبه نظامی وابسته به مخالفان و شبه نظامیان طرفدار دولت می‌شود.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین کشته شدن ۱۵۰۰ تروریست در سال ۲۰۲۰، از جمله ۵۳۷ تروریست داعشی را تایید کرده است. در این آمار همچنین کشته شدن ۱۷۲ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه تحت رهبری کردها ثبت شده است.

بر اساس گزارش این سازمان، از سال ۲۰۱۱، در سوریه ۳۸۷ هزار نفر، از جمله ۱۱۷ هزار غیرنظامی، کشته شده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش سردار سلیمانی به خالکوبی عزاداران حسینی/ ویدئو

پ دسامبر 31 , 2020
سیاسی/ دفاعی یکی از نزدیکان سردار سلیمانی خاطره‌ای درباره واکنش وی به خالکوبی زنجیرزنان را روایت می‌کند. یکی از نزدیکان سردار سلیمانی ، در یک برنامه تلویزیونی، خاطره‌ای را از حضور ایشان در یک مراسم عاشورایی روایت کرده است. طبق این خاطره، سردار سلیمانی در این مراسم، در واکنش به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000