سخنگوی سپاه: تلاش‌های حاج‌قاسم باعث شد صهیونیست‌ها شعار نیل تا فرات را فراموش کنند

سیاسی/ دفاعی 5fed906d23649_5fed906d2364c سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگویی به نقش برجسته شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت و نقش بر آب شدن توطئه‌های صهیونیستی-آمریکایی پرداخت و یکی از دلایل مهم ترور وی را همین موضوع دانست.

وبگاه لبنانی «العهد» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق گفت‌وگویی با «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انجام داد.

نقش منحصر به فرد حاج قاسم در تقویت جبهه مقاومت

رمضان شریف گفت، مأموریت شهید سلیمانی پس از دفاع مقدس و بر عهده گرفتن فرماندهی نیروی قدس سپاه، تقویت جبهه مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی و فراهم کردن مقدمات و فضا برای آزادی قدس بود و این مطالبه همه امت اسلامی است.

وی افزود، دشمنان هفتاد سال پس از اشغال فلسطین همچنان برای تثبیت خودشان تلاش مضاعفی دارند، شهرک‌سازی می‌کنند، فلسطینی‌ها را به اجبار آواره می‌کنند و دائم به کشورهای اسلامی مانند لبنان و سوریه تجاوز می‌کنند. فلسطینی‌ها نیز با دیدگاه‌های مختلف خود به دو دسته تقسیم شده‌اند یک دسته در مسیر مذاکره و دیگری در مسیر مبارزه علیه صهیونیست‌ها قدم گذاشته است. در هفتاد سال اخیر به دلیل کمبود امکانات و عدم حمایت از مقاومت به شکل جدی توسط کشورهای اسلامی، این گروه معتقد به مذاکره بوده که برجسته شده و اینها علی‌رغم مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین رخ داده است.

رمضان شریف ادامه داد: پس از ورود سردار سلیمانی به پرونده پشتیبانی از جبهه مقاومت علیه اشغالگر صهیونیستی دیدیم که مقاومت موفق به تحقق پیروزی‌های علیه دشمن صهیونیستی شد و امروز دوستان و حتی دشمنان جبهه مقاومت اذعان دارند که ملت فلسطین از پرتاب سنگ به موشک‌هایی رسیده‌اند که به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و آنها، اشغالگر را مجبور کرده‌اند که شعار نیل تا فرات را فراموش کند و به ناچار اطراف اراضی‌ای که آنها را اشغال کرده، حصار بکشد. همه اینها نتیجه در پیش گرفتن شیوه مقاومت و اعتماد به نفس گروه‌های مقاومت فلسطینی است. همانطور که مبارزه موفق و همراه با تدبیری که حزب‌الله در لبنان با فرماندهی فرمانده شجاع، مدبر و مخلص خود یعنی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در پیش گرفت شکست تلخی را به دشمن در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ وارد کرد و جنگ ۳۳ روزه تأثیرات مهمی برای جبهه مقاومت و صهیونیست‌ها داشت.

وی تصریح کرد، صهیونیست‌ها در آن زمان ادعا می‌کردند به مرحله‌ای از قدرت رسیده‌اند که ارتش‌های عربی قادر به شکست آنها نیستند اما ذکاوت و زیرکی نصرالله و همکاری مشترک با سردار سلیمانی اولین شکست را به صهیونیست‌ها وارد کرد و تمام جهان به آن اذعان کردند، «پس از آن شاهد وارد کردن شکست‌های متوالی به صهیونیست‌ها به دست جهاد اسلامی، حماس و دیگر گروه‌های مقاومتی فلسطین بودیم، در هر بار صهیونیست‌ها جنگ را آغاز می‌کردند اما خود آنها بودند که با بالا بردن دست (به نشانه تسلیم) خواستار آتش‌بس می‌‎شدند». تمام این فضا پس از حضور حاج قاسم سلیمانی محقق و پیروزی‌های شیرینی نصیب مقاومت شد، «بنابراین می‌توانیم بگوییم که شتاب صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه برای آوردن تروریست‌ها، منحرف کردن نگاه‌ها از آزادسازی قدس و فلسطین ایجاد بحرانهای حاشیه‌ای است».

حاج قاسم و مبارزه با تروریسم

وی درباره مشارکت سردار سلیمانی در جنگ با تکفیری‌ها هم گفت، راهبردی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اتجاد کردند ایجاد حاشیه امن برای صهیونیست‌ها و کشاندن درگیری‌ها به جغرافیای جهان اسلام بویژه سوریه و عراق به بهانه تظاهرات موسوم به «بهار عربی» بود؛ صهیونیست‌ها و آمریکا جبهه النصره، داعش، احرار الشام و امثال آنها را را برای شعله‌ور کردن درگیری در کشوری مهم در خط مقدم محور مقاومت یعنی سوریه خلف کردند؛ آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها، اماراتی‌ها امید داشتند که جبهه‌ای واحد علیه حزب‌الله و حامیات مقاومت شکل بگیرد اما همانطور که سید حسن نصرالله گفت، اولین کسی که خطر در سوریه را احساس کرد سردار سلیمانی بود و این نقطه آغاز اقدام برای مقابله با گروهک‌های ساخته دست آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه بود.

رمضان شریف تأکید کرد، ورود شهید سلیمانی و همرزمان وی به میدان در کنار ملت، ارتش و دولت سوریه و ملت و مرجعیت عراق بعلاوه حزب‌الله لبنان منجر به شکست این پروژه خصمانه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شد. وی گفت: فراموش نمی‌کنیم در روزهای ابتدای درگیری‌ها در سوریه «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در نشستی با حضور ۸۲ کشور موسوم به «دوستان سوریه» به تسلیح معارضان دولت سوریه فراخواند و وزیر خارجه وقت عربستان سعودی نیز در همین نشست این خواسته را تکرار کرد.

شریف تأکید کرد، یکی از دلایل اصلی ترور شهید سلیمانی وارد شدن شکست‌های متوالی به آمریکا و تثبیت جایگاه جبهه مقاومت بود.

اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه

رمضان شریف در ادامه به مصوبه پارلمان عراق و درخواست برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرد و گفت، امروز آمریکایی‌ها برای ماندن در عراق تلاش می‌کنند اما مسؤولان سیاسی در این کشور، مرجعیت و ملت عراق خواستار اجرای مصوبه پارلمان هستند.

وی افزود، آمریکایی در هر جای منطقه حضور دارند منبع شر و مشکل هستند اما هدف یعنی اخراج آمریکایی‌ها از منطقه محقق خواهد شد. آمریکا برای دزدیدن ثروت‌های هنگفت، در منطقه حضور دارند و پس از چپاول این ثروت‌ها به تحقیر سران مزدور کشورها می‌‍پردازند که نمونه آن در برخورد واشنگتن با مقامات سعودی دیده شد. «در سال اخیر شاهد افزایش میزان نگرانی آمریکایی‌ها هستیم و آنها دنبال خروج از منطقه هستند؛ شنیدیم که رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا از کاهش نیروها در منطقه سخن می‌گوید».

وی به سخنان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی که گفت «شهید سلیمانی شهید قدس» است اشاره کرد و گفت، این یک واقعیت است مبارزه شهید سلیمانی برای تسهیل مسیر آزادسازی فلسطین و قدس شریف بود.

رمضان شریف گفت: دشمن اول امت اسلام دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی جنایتکار آن هستند و هدف ما این است که امت اسلامی با وحدت ، اعتماد به نفس و کمک جبهه مقاومت، صهیونیست‌ها را از سرزمین فلسطین بیرون و قدس شریف را آزاد کند.

سخنگوی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران در پایان تأکید کرد، مطمئن باشید که مسأله فلسطین پیروز خواهد شد زیرا پیروزی در نهایت با جبهه حق خواهد بود به شرط آنکه به شکلی جدی و قاطع شیوه شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در سایه تدبیرات رهبر انقلاب اسلامی ایران و نیز رهبر «جبهه عربی مقاومت» سید حسن نصرالله ادامه داده شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کاهش وحشتناک سود سینما در سال ۲۰۲۰

پ دسامبر 31 , 2020
بیماری کرونا بر صنعت سرگرمی تاثیر عظیمی گذاشت و سینماها را با خطر بزرگی روبه‌رو ساخت، اما این خطر تنها متوجه امسال نیست و تا چند سال‌ تداوم دارد. شرکت معروف تحقیقات و حسابرسی پرایس‌واترهاوس‌کوپرز (PwC) در گزارش پیش‌بینی سالانه خود تخمین زده که بعد از افزایش ۳.۶ درصدی سود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000