واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد تایید شد

5fecba8901660_2020-12-30_21-06

انگلیس مجاز به استفاده از واکسن کووید-۱۹ ساخته‌شده توسط دانشگاه آکسفورد (Oxford) و شرکت داروسازی آسترازنکا (AstraZeneca) شد.

سازندگان واکسن کووید-۱۹ آکسفورد امیدوارند این واکسن به دلیل سهولت در دسترسی به یک «واکسن جهانی» تبدیل شود.

این دومین واکسن کووید-۱۹ است که پس از واکسن ساخته‌شده توسط فایزر (Pfizer) و شریک آلمانی آن بیو ان تک (BioNTech)، مجاز به استفاده در انگلیس شده است.

دولت انگلیس می‌گوید: آژانس تنظیم‌کننده داروها و محصولات بهداشتی این کشور مجوز اضطراری واکسن تولیدشده انگلیس یعنی واکسن آکسفورد و آسترازنکا را صادر کرده است.

از مزایای این واکسن کرونا، قیمت ارزان، ذخیره‌سازی آسان‌تر و قابل‌دسترس بودن آن نسبت به واکسن داروسازان آمریکایی فایزر و مدرنا (Moderna) است.

پاسکال سوریوت، مدیر اجرایی آسترازنکا گفت: «امروز یک روز مهم برای میلیون‌ها نفر در انگلیس است که به این واکسن جدید دسترسی پیدا می‌کنند.»

ثابت‌شده است که این واکسن موثر، قابل‌تحمل و به‌راحتی قابل‌دسترس است.

شایان‌ذکر است که این واکسن توسط داروسازی آسترازنکا AstraZeneca بدون سود ارائه می‌شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شمار قربانیان کرونا از ۵۵ هزار نفر گذشت

پ دسامبر 31 , 2020
سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد. دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000