مخالفت نفر دوم آمریکا با سنگ‌اندازی در روند انتخابات/ پنس هم پشت ترامپ را خالی کرد

سیاسی/ بین الملل 5fec4e46a2657_5fec4e46a265f وکلای ۱۲ حامی جمهوری‌خواه ایالت تگزاس از مخالفت «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست آنها برای همراهی به منظور عدم تایید پیروزی «جو بایدن» در جلسه شمارش آرای الکترال خبر دادند.

در ادامه جنجال‌ها درباره شکایت جمهوری‌خواهان ایالت تگزاس از معاون رئیس‌جمهور آمریکا که طبق قانون اساسی همزمان رئیس مجلس سنا نیز است، وکلای شاکیان اعلام کردند که نفر دوم دولت آمریکا با درخواست آنها برای کمک کردن به منظور رد پیروزی جو بایدن مخالفت کرد.
وکلای «لوئی گومرت» عضو جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان و ۱۱ تن دیگر از گزیننده‌ها (الکتورها)ی آریزونا که از مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره جلسه هفدهم دی ماه کنگره این کشور برای شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) شکایت کردند، در متن شکوائیه خود به دادگاه افشا کردند که پنس به درخواست آنها برای پیوستن به تلاش‌ها برای برهم زدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سر باز زده است.
روز گذشته رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که تعدادی از جمهوری‌خواهان ایالت تگزاس، علیه معاون رئیس‌جمهور آمریکا که طبق قانون اساسی، همزمان رئیس مجلس سنای آمریکا نیز است، به دادگاه فدرال رجوع و درباره جلسه آتی شمارش آرای الکترال شکایت کردند.
شکایت این ۱۲ جمهوری‌خواه ایالت تگزاس روز دوشنبه در دادگاه فدرال ثبت شد و آنها در این شکایت ادعا کردند، معاون رئیس‌جمهور اختیار آن را دارد که انتخاب کند آرای الکترال چه ایالت‌هایی را تایید کند و او صرفا نقش تشریفاتی برای ریاست این جلسه شمارش آرای الکترال را ندارد.
حامیان دونالد ترامپ بعد از برگزاری جلسات رای گیری مجمع الکترال در سراسر آمریکا و انتشار خبرها درباره تایید پیروزی جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال، به حربه جدیدی برای ادامه ریاست جمهوری ترامپ روی آوردند.
حامیان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که گزینندگان (الکتورها) حامی ترامپ در برخی از ایالت‌های کلیدی که در آنها «تقلب گسترده» شده است، باید به عنوان نماینده گزینندگان تعیین و آرا آنها حساب و در جلسه هفدئهم دی ماه کنگره برای شمارش آرا حساب شود.
بنا بر گزارش هیل، اسناد شکایت ۱۲ عضو جمهوری‌خواه حامی ترامپ از مایک پنس نفر دوم دولت آمریکا نشان می‌دهد که آنها قبل از این شکایت از پنس خواستار کمک شدند اما او این درخواست را اجابت نکرد.
پیشتر برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، به دنبال فشار شخص ترامپ به مایک پنس در خصوص جلسه شمارش آرای الکترال در کنگره، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به او گفته بود که نقش او در این جلسه تشریفاتی و آیین‌نامه‌ای است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جواد بدیع‌زاده؛ خواننده‌ای که آثارش هرگز کهنه نمی‌شود

چ دسامبر 30 , 2020
از "گلشن آشنایی" تا "جلوه گل" آثاری از جواد بدیع‌زاده هستند که از سالیان گذشته محبوب شده و در هر دوره به این محبوبیت افزوده می‌شود. امروز دهم دی ماه مصادف است با سالروز درگذشت هنرمند مطرح موسیقی؛ جواد بدیع‌زاده. سید جواد بدیع‌‎زاده در سال ۱۲۸۱ شمسی در محله پاچنار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000