اقدام نمایشی سفارت آمریکا در عراق

سیاسی/ بین الملل 5fec41f7c664c_2020-12-30_12-31 سفارت آمریکا در بغداد در اقدامی نمایشی از واگذاری ۳۰ خودروی زرهی به ارتش عراق برای کمک به تامین منطقه سبز بغداد خبر داد.

در بیانیه امروز سفارت آمریکا در عراق آمده است: آمریکا متعهد به کمک به ارتش عراق در حفظ امنیت کشور و بغداد است و برای تحقق این هدف، آمریکا روز دوشنبه ۳۰ خودروی زرهی به ارتش عراق برای کمک به تامین امنیت منطقه بین المللی (منطقه سبز) بغداد ارایه کرد.

این بیانیه افزود:خودروهای مذکور به لشکر فرماندهی ویژه مستقر در پایگاه هوایی «عین الاسد» ارایه شده و ارتش عراق در گشت زنی خود از آنها استفاده خواهد کرد.

این بیانیه تصریح کرد: این مشارکت به عنوان بخشی از طرح بزرگتر دفتر همکاری امنیتی ارتش آمریکا- عراق برای پشتیبانی از لشکر فرماندهی ویژه در تامین مرکز بغداد است و تلاش با یکدیگر برای تضمین آینده ای باثبات و امن برای ملت عراق ادامه دارد.

منطقه «سبز» در مرکز بغداد که تعدادی از دفاتر و سازمان ها و آژانس های کشورهای خارجی و سفارت آمریکا و همچنین برخی ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد، اخیرا شاهد حمله ای راکتی بود و شلیک این راکت‌ها و واکنش سامانه‌های موشکی سفارت آمریکا به آن، مردم را نگران و هراسان کرد.

در پی این حمله، گروهی از مسئولان، سیاستمداران و سران احزاب و گروههای مقاومت عراقی حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم و چنین اقداماتی در این برهه زمانی را حرکتی مشکوک با هدف فتنه‌انگیزی و برهم زدن اوضاع عراق توصیف کردند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیصر؛ حمام انتقام در بازار آب‌منگل‌ها

چ دسامبر 30 , 2020
فیلم تاریخ‌ساز مسعود کیمیایی از ۱۰ دی ۴۸ روی پرده می‌رفت تا منادی دورانی تازه شود. جوانی که فیلم اولش جز چند نقد و یادداشت مثبت (بیشتر در ستایش از استعداد و قریحه فیلمسازی‌اش و کمتر در تأیید فیلمش) آورده‌ای نداشت، با سناریویی که هیچ تهیه‌کننده‌ای به ساختش رغبت نشان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000