ماجرای ترسناک 2200 تن ماده منفجره گمشده در بیروت/ نیترات آمونیوم خطرناک کجاست؟

سیاسی/ بین الملل 5feb650659e47_5feb650659e4c نخست وزیر موقت لبنان گفت که بر اساس ارزیابی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا میزان نیترات آمونیوم منفجر شده در داخل بندر بیروت در چهار آگوست، ۵۰۰ تن بوده است.

به گزارش خبر فوری و به نقل از إرم نیوز، بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی نخست وزیر لبنان، حسان دیاب در جمع خبرنگاران در مقر نخست وزیری گفت که گزارش اف بی آی حاکی از آن است که مقادیر منفجر شده تنها ۵۰۰ تن بوده است پس ۲۲۰۰ تن دیگر کجاست؟

در زمان انفجار وحشتناک بندر بیروت که موجب کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن و زخمی شدن بیش از ۶۵۰۰ تن دیگر و آتش سوزی انبارها شد، برخی مقامات لبنانی اعلام کرده بودند که ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم از شش سال پیش و بدون اقدامات حفاظتی در این بندر نگهداری می شد.

در تحقیقات اولیه در این خصوص تیمی از اف بی آی شرکت داشتند و نسخه ای از تحقیقات خود را به طرف لبنانی تحویل دادند. خبرگزاری فرانسه نتوانست از صحت مضمون این گزارش و یا مفاد آن مطلع شود.

در عملیات جمع آوری ادله نیز یک تیم تحقیقاتی فرانسوی نیز حضور داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کاهش قیمت نفت چه بر سر عرب های خلیج فارس آورده است؟

س دسامبر 29 , 2020
با کاهش قیمت نفت و رشد تعداد اتباع در سن کار، سیستم‌های مالی کشورهای حوزه خلیج فارس ناپایدار شده‌اند. چالش پیش رو این است که یک مدل جدید تقسیم ثروت پیدا کنند که عادلانه و از نظر اقتصادی مشکلات کمتری داشته باشد. استیفن هرتوگ در «پراجکت سیندیکیت» نوشت: مفهوم پرداخت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000