مردم دغدغه خرید و فروش خودرو ندارند/ معاملات بازار خودرو قفل شد

5feb387c7cb23_2020-12-29_17-39 عضو اتحادیه نمایشگاهداران خودرو گفت: با توجه به تغییرات سیاسی و خوش‌بینی روی کار آمدن جو بایدن انتظار می‌رود کاهش قیمت‌ها ادامه‌دار باشد و مردم برای هر گونه تصمیم‌گیری برای خرید خودرو یا ملک و … دست نگه داشته‌اند.

بیش از یک ماه است که کمتر معامله‌ای در بازار خودرو صورت گرفته و خرید و فروش‌ها بسیار محدود شده است و نمایشگاه داران مشتری چندانی نداشته‌اند و به نظر می‌رسد بازار خودرو این روز‌ها رمق خود را از دست داده است.

به گفته فعالان این حوزه، فروشنده‌ها از فروش خودرو خودداری می‌کنند، در این میان برخی در زمان گرانی خودرو خریده‌اند و با افت قیمت‌ها اگر هم قصد فروش داشته باشند در شرایط فعلی متضرر می‌شوند، در مقابل خریداران خودرو نیز به دلیل ادامه افت قیمت‌ها و چشم‌انداز کاهشی در بازار از خرید خودرو ممانعت می‌کنند و این رویه باعث کاهش معاملات و رکود در بازار شده است.

نرخ برخی مدل‌ها کاهش بیشتر و بعضی دیگر کاهش کمتری را تجربه کرده‌اند و خودرو‌های وارداتی تا چندین میلیارد تومان و محصولات داخلی هم بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته‌اند.

برخی کارشناسان معتقدند؛ اگر مسئولان بتوانند قیمت ارز را مدیریت کنند و اجازه افزایش دوباره به آن ندهند، بازار خودرو به ثبات نسبی می‌رسد و ریزش درصد بیشتری از نرخ‌های موجود در بازار خودرو را شاهد خواهیم بود.

مردم دغدغه خرید خودرو ندارند
تجربه ثابت کرده زمانی که قیمت ارز بالا می‌رود، قیمت تمام محصولات حتی کالا‌های بی‌ربط همسو با نوسان نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند و هنگامی که نرخ ارز روند نزولی به خود می‌گیرد، شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم، اما نه به اندازه درصدی که افزایش یافته است.

در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در شرایط تحریم، تکانه‌های هر اتفاق بین‌المللی در کشور ما بیشتر است.

برخی فعالان بازار عنوان می‌کنند بسیاری از خریداران دست نگه داشته‌اند تا با احیای برجام، قیمت خودرو در داخل کشور ریزشی شود و در حال حاضر، رکودی که در بازار حاکم شده به دلیل ثبات نسبی در بازار ارز است و اینکه مردم دغدغه خرید ندارند.

خوش‌بینی کاهش قیمت‌ها باعث رکود در بازار شده است
علیرضا پورحسنی، عضو اتحادیه نمایشگاهداران خودرو در خصوص رکود در بازار خودرو گفت: با توجه به تغییرات سیاسی و خوش‌بینی روی کار آمدن جو بایدن در امریکا انتظار می‌رود کاهش قیمت‌ها ادامه‌دار باشد و مردم برای هر گونه تصمیم‌گیری برای خرید خودرو یا ملک و … دست نگه داشته‌اند.

این عضو اتحادیه نمایشگاهداران خودرو با بیان اینکه نگاه مثبتی میان مردم برای رونق در اقتصاد ایجاد شده، افزود: زمزمه‌هایی از گشایش‌های اقتصادی در کشور شنیده می‌شود و گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ ارز و واردات خودرو‌های خارجی از دیگر عوامل رکود این روز‌های بازار خودرو است.

حباب قیمتی در بازار خودرو شکسته شد
پورحسنی با بیان اینکه در حال حاضر حباب قیمتی در بازار شکسته شده، خاطرنشان کرد: قیمت خودرو به صورت غیرمتعارف بالا رفته بود و در حال حاضر قیمت‌ها رو به کاهش است به گونه‌ای که پ‍ژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تا محدوده ۲۶۰ میلیون تومان بالا رفته بود، امروز به محدوده ۱۸۰ میلیون تومان و خودروی پراید که تا چند ماه پیش ۱۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، امروز به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

زیباترین و لاکچری‌ترین عمارت‌های سوپر استار‌های دنیا

س دسامبر 29 , 2020
با زیباترین و لاکچری‌ترین عمارت‌های سوپر استار‌های دنیا آشنا شوید. در اواسط سال ۲۰۲۰ سوفیا ورگارا (هنرپیشه آمریکایی) یک عمارت ۲۶ میلیون دلاری در لس‌آنجلس خرید. دور تا دور محوطه حصار بندی شده و دارای ۱۰ حمام و ۱۶ اتاق خواب است. اطراف استخر پوشیده از گیاهان سرسبز و فواره‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000