پارلمان قزاقستان پروتکل لغو مجازات اعدام را تایید کرد

سیاسی/ بین الملل 5feb0c1049ae2_5feb0c1049ae5 مجلس علیای پارلمان قزاقستان پروتکل انتخابی دوم معاهده بین المللی حقوق سیاسی و مدنی که نمایانگر تعهد رسمی به لغو مجازات اعدام است، تصویب کرده است.

اواخر ماه سپتامبر فرستاده دائم قزاقستان به سازمان ملل، کایرات اوماروف، پروتکل انتخابی دوم مربوط به معاهده بین المللی حقوق سیاسی و مدنی را امضا کرد که بر اساس آن کشورهای امضاکننده متعهد به لغو مجازات اعدام می شوند. این سند بعدا از سوی مجلس سفلای پارلمان قزاقستان تصویب شد.

مختار تلئوبردی، وزیر امور خارجه قزاقستان در اظهاراتی در مجلس علیای پارلمان کشورش گفت: کشورهای امضاکننده این وظایف را پذیرا می شوند؛ از مجازات اعدام استفاده نکنند و همه تدابیر لازم را برای لغو مجازات عدام در چارچوب حوزه قضایی خود اتخاذ کنند. تنها استثنای ممکن در مورد بند قانونی استفاده از مجازات اعدام در زمان جنگ است. قزاقستان مایل به استفاده از بند قید شدن آن در معاهده که اجازه به استفاده از مجازات اعدام را می دهد، است. قزاقستان این حق استفاده از مجازات اعدام در زمان جنگ بعد از گناهکار شناخته شدن فردی از بابت جرایمی که به طور ویژه شدید و دارای ماهیت نظامی باشند، برای خود محفوظ می داند.

این سند حالا باید از سوی رئیس جمهور این کشور امضا شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سرگذشت جوان ۱۹ساله گرفتار در دام مافیا

س دسامبر 29 , 2020
روزی که به پیشنهاد دوستم شاگردی در کفاشی را رها کردیم، هیچ گاه تصور نمی کردم به همین راحتی در دام مافیای موادمخدر گرفتار شوم و موادی را در پارک ها به جوانان بفروشم که حتی تلفظ نام آن ها نیز برایم سخت بود این ها بخشی از اظهارات جوان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000