خواست چند نماینده جمهوری‌خواه از مایک پنس برای لغو پیروزی بایدن

سیاسی/ بین الملل 5feac5d949ab3_5feac5d949ab5 لویی گومرت، نماینده تگزاس و چندین نماینده دیگر جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پنس، معاون ترامپ خواستند برای لغو پیروزی انتخاباتی جو بایدن اقدام کند.

این درخواست بر نقش مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جلسه ششم ژانویه در کنگره برای شمارش آرای الکترال ایالات و نهایی شدن پیروزی بایدن بر دونالد ترامپ تمرکز دارد.

این در حالی است که به طور سنتی، نقش معاون رئیس جمهوری آمریکا در مدیریت این جلسه نمادین است و طبق قانون فدرال ۱۸۸۷ موسوم به قانون شمارش الکترال انجام می‌شود.

اما جمهوری‌خواهان با درخواستی که تنظیم کرده‌اند، از یک قاضی فدرال در تگزاس خواسته‌اند تا این قانون را مغایر قانون اساسی آمریکا اعلام کند. شاکیان جمهوری‌خواه همچنین پا را فراتر گذاشته و از دادگاه خواسته‌اند تا به مایک پنس این اختیار را بدهد که در ششم ژانویه شکست ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز کلیدی را باطل اعلام کند.

کارشناسان قانون انتخابات، چشم‌انداز موفقیت این شکایت‌نامه را بسیار اندک می‌دانند.

ادوارد فولی، پروفسور حقوق در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: این ایده که معاون رئیس جمهوری تنها مقام مسوول برای تعیین این است که آیا آرای الکترالی که ایالت‌ها تحویل می‌دهند باید شمارش شوند یا خیر و یا اینکه کدام یک از آراء قابل شمارش است، با درک مناسب از قانون اساسی مطابق نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کدام سریال رکورددار دانلود غیرقانونی در جهان شد؟

س دسامبر 29 , 2020
بر اساس اعلام سایت تورنت فریک، سریال مندلورین رکورددار بیشترین دانلود غیر قانونی در سال ۲۰۲۰ در جهان شد. مندلورین یکی از هیجان انگیزترین سریال‌های دیزنی پلاس است که بر پایه شخصیت‌های جنگ ستارگان ساخته شده است. پیش از این سریال بازی تاج و تخت بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000