عراق را مکانی برای تسویه حساب‌ها قرار ندادیم/ انتقام از ترور سردار سلیمانی، لزوما نظامی نیست

سیاسی/ سیاست خارجی 5fea867530850_5fea867530853 سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد که کشورش عراق را به مکانی برای تسویه حساب‌ها قرار نداده است.

«ایرج مسجدی» در گفت‌وگو با برنامه «الابعاد» اعلام کرد که روابط ایران با دولت الکاظمی سازنده و در همه زمینه‌ها مثبت است.

مسجدی با بیان اینکه نخست وزیر عراق دوست قدیمی ایران است، افزود: ایران به نخست وزیری که با رای گیری نمایندگان پارلمان بر سر کار آمده است، احترام می‌گذارد.

مسجدی تصریح کرد، اگر منظور از نفوذ ایران محبت زیاد عراقی‌ها به ما است، ما خود با آن موافق هستیم. مردم ایران نیز مردم عراق را دوست دارند و این متقابل و مشترک است. ایران کشور عراق را به مکانی برای تسویه حساب‌ها تبدیل نکرده است.

ایرج مسجدی تأکید کرد که پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی به صورت مستقیم علیه پایگاه آمریکایی صورت گرفت و پس از این پاسخ، تنش بین ایران و آمریکا کاهش یافته است. آمریکا مسئول تحرکات ما در حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق است.

وی افزود: ما خواستار دخالت در امور عراق نیستیم و هرگز سیاست خود را به این کشور دیکته نخواهیم کرد.

مسجدی با اشاره به آتش زدن کنسولگری ایران در جریان تظاهرات گفت که این حادثه تأسف بار است؛ چراکه کنسولگری‌ها خدمات ارائه می دهند و باید از مصونیت ویژه برخوردار باشند.

وی هرگونه دست داشتن ایران در حملات راکتی به سفارت آمریکا را رد کرد و افزود: ایران به هیچ وجه در هدف قرار دادن سفارت آمریکا نقش نداشته است و ما نمی‌دانیم چه کسی سفارت آمریکا را هدف قرار می‌دهد. ما چنین اقدامی را هیچ گاه نمی‌پذیریم و از هیچ طرفی در هدف قرار دادن سفارت آمریکا حمایت نمی‌کنیم. نمی‌خواهیم عراق میدانی برای جنگ با آمریکا باشد.

مسجدی همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که این ترور یک «جنایت تاریخی» است و ایران حق انتقام از آمریکایی ها را برای خود محفوظ نگه می دارد.

سفیر ایران در بغداد با بیان اینکه انتقام از جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، لزوما نظامی نیست، تأکید کرد که اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه به معنای انتقام است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آغاز مرحله نخست آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا از امروز

س دسامبر 29 , 2020
سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: آزمایش انسانی واکسن کرونای تولید محققان ایرانی با تزریق واکسن بر روی چند داوطلب امروز آغاز می‌شود. حجت نیک ملکی افزود: با کسب مجوز آزمایش انسانی امروز نخستین مرحله آزمایش با تزریق روی داوطلبان کلید می‌خورد. به گفته وی، تا کنون بیش از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000