بیانیه شورای عالی قضایی عراق درباره پرونده شهیدان سلیمانی و المهندس

سیاسی/ بین الملل 5fea0e6d0a0c4_2020-12-28_20-27 شورای عالی قضایی عراق امروز دوشنبه بیانیه ای را درباره تحقیقات مربوط به پرونده ترور فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق صادر کرد.

«حیدر علی نوری» سرپرست مرکز رسانه ای شورای عالی قضایی ظهر امروز در بیانیه ای گفت که دستگاه قضایی عراق مرحله پیشرفته ای را در تحقیق درباره حادثه به منظور اتمام آن به کاملترین وجه طی کرده است.

وی افزود: دادگاه صالحه تحقیقات مراحل پیشرفته تحقیقات را طی و تمام جنبه های آن را تکمیل کرده است، چرا که شواهد با ثبت اظهارات مدعیان شخصی و گوش دادن به شهادت کارمندان فرودگاه بین المللی بغداد و اعضای دستگاههای امنیتی (مستقر) در آنجا به عنوان شاهدان حادثه جمع شده است.

وی خاطرنشان کرد که اظهارات مقامات فرودگاه بین المللی بغداد و برخی از کارمندان (شرکت امنیتی انگلیسی) "G4S" حاضر در محل حادثه در تاریخ وقوع آن ثبت شده است. همچنین اظهارات نماینده حقوقی وزارت امور خارجه عراق و نماینده حقوقی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ثبت شده که درخواست شکایت به نیابت از بستگان شهدا – علیه هرکسی که ارتکاب این جرم از سوی او یا دست داشتنش در این جرم ثابت شود- داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاع از یافته های کمیته تحقیقات تشکیل شده براساس دستور دفتر نخست وزیر در تاریخ 8/1/2020 که زیر نظر نظارت قاضی تحقیق صالحه کار می کند و همچنین کلیپ های ویدئویی حاوی اظهارات رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که نشان می دهد او دستور اجرای این جرم را صادر کرده، صورت گرفته است.

نوری خاطرنشان کرد: روزهای آینده شاهد صدور تصمیمات قضایی مناسب علیه متهمان و افراد دست داشته در حادثه ترور خواهد بود؛ به محض اینکه اقدامات تحقیقاتی براستناد آنچه قاضی تحقیق صالحه در دادگاه تحقیقات مرکزی به عنوان متولی رسیدگی به این پرونده مشخص کرده است، تکمیل شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

افزایش کم سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری/ ۸ استان رکورد زدند

د دسامبر 28 , 2020
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، از افزایش کم سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خبر داد و گفت: هم اکنون ۸۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود. محمدرضا جولایی گفت: از ابتدای دی ماه و ورود موج سرما به کشور مصرف گاز افزایش یافته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000