خاکسپاری اصغر عبداللهی در جوار احمد آقالو/ عکس

5fe9a819c4bc2_5fe9a819c4bc4 پیکر مرحوم اصغر عبداللهی، از فیلمنامه‌نویسان مطرح و باسابقه سینمای ایران در جوار مزار احمد آقالو به خاک سپرده شد.

اصغر عبداللهی روز گذشته، ۷ دی‌ماه بر اثر سرطان در بیمارستان درگذشت و پیکر او دوشنبه، هشتم دی‌ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به دلیل شیوع کرونا، با حضور جمع محدودی از خانواده و همکاران به آرامگاهش بدرقه شد.

این هنرمند در طبقه فوقانی مزار احمد آقالو – بازیگر که سال ۱۳۸۷ از دنیا رفته بود – به خاک سپرده شد.

منوچهر شاهسواری -مدیرعامل خانه سینما-، احسان عبدی پور، احمد امینی و همایون اسعدیان از سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

اصغر عبداللهی که متولد 1334 در آبادان بود، نگارش فیلمنامه‌های «خواهران غریب»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «نصف مال من نصف مال تو» ، «عینک دودی»، «پیشنهاد پنجاه میلیونی»، «غریبانه»، «مرسدس»، «آشپزباشی»، «چتری برای دو نفر»، «خداحافظی طولانی» ، «خانه خلوت» و… را در کارنامه هنری‌اش داشت و برای «خانه خلوت» سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود.

او در سال‌های اخیر فیلم «یک قناری یک کلاغ» را کارگردانی کرد و از جمله آثار مکتوبش به «قصه‌ها از کجا می‌آیند: از فیلمنامه نویسی و زندگی»، «آفتاب در سیاهی جنگ گم می‌شود»، «در پشت آن مه؛ مجموعه داستان کوتاه»، «سایبانی از حصیر»، «آبی‌های غمناک بارُن»، «هاملت در نم نم باران» می‌توان اشاره کرد.

عکس از عباس بغداد دره ئی
عکس از عباس بغداد دره ئی
عکس از عباس بغداد دره ئی
عکس از عباس بغداد دره ئی
عکس از عباس بغداد دره ئی

همچنین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه‌نویس سینمای ایران را تسلیت گفت.

در پیام علیرضا تابش آمده است: "در نهایت اندوه و تاسف، یکی دیگر از نویسندگانِ نجیب، فهیم و وزینِ سینمای ایران از جمع یارانش جدا شد.

مردی مهربان و خوش قریحه که بارها با قلمش، به یاریِ فیلمسازانی از نسل‌های مختلف آمد و سبب شد تا آثارِ درخشانی در کارنامه آنها به ثبت برسد. اگرچه
«اصغر عبداللهی» با لطافت و خون گرمیِ جنوبی‌اش، مشتاقانِ فرهنگ را به وجد می آورد ولی با پشتکاری وصف‌ناپذیر، سال‌ها نوشت و به حق، «مرد قدیمی فیلمنامه‌نویسی» لقب گرفت.

فقدان این نویسنده، فیلمنامه‌نویس و فیلمساز، به تلخی‌های سال ۹۹ جامعه هنری افزود و حسرتِ هجرانش را بر دل‌های دوستدارانش، بر جای نهاد.

ضمنِ گرامی‌داشتِ یاد و خاطره اش، از درگاه خداوند متعال، برای روحِ سترگش، آرامش و برای خانواده و یارانش، صبرِ جمیل، مسئلت می‌نمایم."

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

من خوشبختانه یک زن‌ام/ برای سالروز تولد فروغ فرخزاد/ ویدئو

د دسامبر 28 , 2020
فروغ فرخزاد در ظهر ۸ دی ماه ۱۳۱۳ در خیابان معزالسلطنه کوچهٔ خادم آزاد در محلهٔ امیریه تهران از پدری تفرشی و مادری کاشانی تبار به دنیا آمد. هشتم دی‌ماه زادروز فروغ شعر ماست. او گوهر اصلی زیستن را شعر دانست و این گوهر را در طبیعت جست‌وجو کرد. تکان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000