کرونای جهش یافته نفت را کاهشی کرد

5fe992d01cd70_5fe992d01cd72 قیمت نفت پس از ثبت نخستین کاهش هفتگی از اکتبر، در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر بدبینی ایجاد شده بر اثر شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا که محدودیتهای رفت و آمد بیشتر را بدنبال خواهد داشت، کاهش یافت.

بهای معاملات نفت در بازار نیویورک پس از کاهش ۱.۸ درصدی در هفته گذشته، به پایین ۴۸ دلار در هر بشکه نزول کرد. مقررات رفت و آمد سخت گیرانه تر به اکثر نقاط انگلیس گسترش پیدا کرده تا از شیوع ویروس جهش یافته جدید جلوگیری شود.

مقامات آمریکایی هم نسبت به افزایش بیماری پس از کریسمس هشدار داده اند. تولید صنعتی ژاپن ضعیفتر از حد انتظار تحلیلگران بود و در نوامبر نسبت به اکتبر تغییری نداشت و نشان داد افزایش شیوع بیماری، روند احیای اقتصادی در نقاطی از آسیا را متوقف کرده است.

پس از این که دونالد ترامپ، لایحه کمک مالی کرونایی به ارزش ۹۰۰ میلیارد دلار را امضا کرد، قیمت نفت حداکثر ۱.۵ درصد از کاهشی که داشت را احیا کرد. ترامپ پیش از این ناخشنودی خود را از تصویب این بسته در کنگره اعلام کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۴۷ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در فوریه با ۰.۸ درصد کاهش، به ۵۰ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.

در شرایطی که ریسک کاهش بیشتر تقاضا برای نفت در کوتاه مدت تحت تاثیر محدودیتهای سفر وجود دارد، قیمت نفت امسال را با عملکرد ضعیفی به پایان می برد. اوپک پلاس قصد دارد تولیدش را در ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور اظهار کرد: بازار بسیار آرامی را تا پایان سال پیش بینی می کنم اما روند قیمتها در چند روز آینده تحت تاثیر شیوع نوع جدید ویروس کرونا، نزولی خواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

لبنان ۲۰۲۱ گرفتار در هزارتوی فساد و سهم‌خواهی قدرت‌های بزرگ خواهد ماند؟

د دسامبر 28 , 2020
سیاسی/ بین الملل چرا با تمام آن وعده و وعیدها، اظهارنظرهای آتشین و سخنرانی‌ها راجع به بازسازی لبنان، این کشور همچنان در همان نقطه سابق و حتی عقب‌تر از آن ایستاده است؟ چرا لبنانی‌ها نمی‌توانند مسیر نجات از بحران را پیدا کنند؟ آیا بازسازی لبنان اولویت مسئولان این کشور است؟ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000