آغوش باز چین به سوی جهان خارج، به روند احیای اقتصاد دنیا انگیزه می بخشد

5fe9a05154f66_2020-12-28_12-37 موضوع سخنرانی نه چندان دور یک ویدئو بلاگر آمریکایی به نام «وانگ دیژونگ»در یکی از دانشگاه های کانادا، این بود که «چرا جهان به چین نیاز دارد؟».

این ویدئو بلاگر آمریکایی ضمن سخنرانی اخیر با تاکید بر اهمیت چین برای جهان از نقطه نظر بازاری، گشایش و تکنولوژی، گفت که دیدگاه و طرز فکر آزاد و مشارکتی مقامات چین همان چیزی است که جامعه امروز به آن نیاز دارد.

بدنبال آپلود ویدئوی این بلاگر آمریکایی در شبکه های اجتماعی آمریکا بود که کاربران اینترنتی قاطعانه طرز فکر او را منعکس کردند.

سؤالی که در این بین به ذهن خطور می کنند،‌ عبارت است از اینکه: چین تا چه اندازه به گشایش متعهد است و گشایش چین چه چیزی برای جهان به ارمغان می آورد؟

با نگاهی به سخنرانی های «شی جین پینگ» رهبر چین در بسیاری از رویدادهای مهم داخلی و خارجی در طول سال جاری میلادی، درک این حقیقت که چین به عنوان کشوری که در حال تسریع طراحی و ساخت یک الگوی توسعه جدید است، در حال حرکت به سمت یک گشایش گسترده تر،‌ فراگیرتر و عمیق تر به سوی جهان خارج است و در عین حال همه کشورهای جهان را به این گشایش مشترک ترغیب می کند تا توسعه مشترک محقق شود، کار چندان دشواری نیست.

«اجازه دهید بازار چین به بازار جهان تبدیل شود»؛ این مستقیم ترین و سریع ترین فرصتی است که یک چین با آغوش باز برای جهان به ارمغان می آورد.

پتانسیل موجود در بازار چین با در نظر گرفتن جمعیت 1 میلیارد و چهارصد میلیون نفری این کشور، همواره عاملی انگیزشی بوده و طرح تقاضای به مراتب بیشتری را از سوی کشورهای سراسر جهان بدنبال داشته است؛ چین با گشایش هر چه وسیع تر درهای خود به سوی جهان خارج در حال حرکت به سطحی بالاتر است.

چین در روند ساخت مشترک و فوق العاده با کیفیت «جاده و کمربند» و ترویج امضای پیمان مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای، با حضوری فعالانه در مسیر تدوین قوانین اقتصادی و تجاری جهان مشارکت داشته و مکانیسم های مرتبط با حاکمیت اقتصادی جهان را بهبود بخشیده که این امر نشان دهنده مسئولیت پذیری دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.

جامعه بین الملل این موضوع را درک کرده است که محور برگزاری کنفرانس مرکزی کار اقتصادی اخیر در چین، تاکید بر ضرورت برداشتن اولین گام در مسیر ساخت الگوی توسعه جدید، ایجاد یک فضای تازه و تاکید بر ضرورت ایجاد یک محیط تجاری بین المللی، قانون مدار و بازار محور و بررسی عملگرایانه پیوستن به توافقنامه جامع و پیش‌رونده مشارکت ترانس پسیفیک در سال 2021 میلادی بوده است.

برگزاری این کنفرانس و داشتن این رویکرد و طرز فکر از سوی مقامات چین به طور کامل نشان می دهد که ساخت یک الگوی توسعه جدید در این کشور هیچگاه به معنای طراحی یک چرخه منفرد و بسته داخلی نیست بلکه طراحی الگوی توسعه جدید در چین، به معنای ایجاد یک چرخه دوگانه داخلی و بین المللی است در حالیکه این دو چرخه یکدیگر را به صورت متقابل تقویت می کنند.

چین از اول ژانویه سال 2021 میلادی، یک نرخ تعرفه وارداتی موقت را روی 883 کالا وضع خواهد کرد که این نرخ تعرفه ای کمتر از نرخ مالیاتی کشوری است؛ انتظار می رود که واردات کالاهای انباشته چین در طول 10 سال آینده، از مرز 22 تریلیون دلار فراتر رود.

مرحله جدید توسعه چین استفاده از اقدامات عملی جهت تحقق بخشیدن به وعده مسئولان این کشور مبنی بر این است که «درهای باز چین نه تنها بسته نمی شوند بلکه بازتر نیز خواهند شد»؛ این وعده چینی ها انگیزه لازم برای احیای اقتصاد جهان و تلاش های مداوم و بی وقفه در مسیر ساخت یک اقتصاد جهانی باز را تامین می کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آلبوم‌ حامد بهداد مجوز گرفت

د دسامبر 28 , 2020
دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته پایانی آذر ماه مجوز ۱۲۷ تک آهنگ و ۱۱ آلبوم موسیقی را صادر کرد. آلبوم‌های «هزار هیچ» به خوانندگی و آهنگسازی حامد بهداد، «دقیقه‌ها» با صدا و آهنگ مسعود سعادتمند، «حرف بی حروف» به آهنگسازی تینا لاجوردیان از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000