خاتمی: جایگاه ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی‌ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد

سیاسی/ سیاست داخلی 5fe8c69909a16_5fe8c69909a18 عضو فقهای شورای نگهبان رهبری با اشاره به دوره ۷۵ روز آخر زندگی حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) ولایت مداری را در این مدت کوتاه تفسیر کرد و جایگاه ولایت را برای همیشه نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی یکشنبه شب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: اقدامات حضرت صدیقه مرضیه(س) در این دوره ۷۵ روز از مصادیق مشخص امر به معروف و نهی از منکر بود، چه این که بالاترین معروف ولایت است.

وی تأکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به درستی می دانست که پایان خط و تحرکاتی که در رابطه با ولایت امیرالمومنین(ع) شروع کرده به شهادت ایشان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به یک قاعده فقهی مبنی بر ساقط شدن وجوب امر به معروف و نهی از منکر در صورت خطر جانی، اظهار داشت: این شرط در صورتی اصالت دارد که اصل دین در خطر نباشد چه این که قیام عاشورا نیز دقیقا بر همین مبنا انجام شد.

خاتمی تصریح کرد: جایی که دین و ولایت در خطر باشد مساله تقیه از درجه اعتبار ساقط می شود و باید جان خود را فدا کرد تا دین به سلامت بماند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری افزود: یکی از شیوه های پسندیده و تاثیرگذار از جایگاه ولایت، تبیین اصول و چهارچوب نهاد ولایت به مانند خطبه فصیح و بلیغ خطبه فدکیه است.

به گفته وی، در مکتبی که می خواهد از ولایت دفاع کند باید با استفاده از اصل تبیین و روشنگری به دفاع از جایگاه ولایت بپردازد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری افزود: در طول تاریخ اسلام ماجرای مکاتب فتحیه و واقفیه قصه ریزش از ولایت به خاطر عدم تبیین از جایگاه ولایت است.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: ملت به تدریج بعد از انتخابات سال ۸۸ احساس کردند جریانی می خواهد جایگاه ولایت را متزلزل کند و مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و حماسه نهم دی یک حماسه فاطمی و ولایت مدرانه بود.

خاتمی ابراز داشت: مردم همچنین فتنه سال ۹۶ توسط مدیران کانال آمدنیوز و فتنه آبان سال گذشته را با حضور پرشور خود خنثی کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری گفت: جریانی که حامی فتنه بود خود را حامی ولایت نیز می داند و سئوال ما این است که چرا در این عرصه سکوت کردید و به صورت مشخص فعالیت آشوب گران را محکوم نکردید.

به گفته عضو فقهای شورای نگهبان رهبری، سکوت در برابر فتنه گران در حکم حمایت از آنهاست.

خاتمی یادآور شد: جایگاه ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری بیان کرد: محور وحدت و عظمت ایران، وجود مقام معظم رهبری است و هرچه که از این انقلاب الهی می گذرد بر حجم کینه های دشمنان افزوده می شود و فتنه های آنها نیز پیچیده تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های همیشگی شهید قاسم سلیمانی بر برگزاری پررنگ و باشکوه مراسم شهادت حضرت زهرا(س) بود و بند به بند وجود این سردار بزرگ اسلام عشق و علاقه به حضرت فاطمه(س) تشکیل داده بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پرسش‌ و پاسخ به مناسبت چهلمین سالگشت تأسیس شورای عالی ‌انقلاب ‌فرهنگی (۴)

ی دسامبر 27 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی رحیم پور ازغدی/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در چهلمین سالگشت تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی، حسن رحیم پور به برخی پرسش ها پاسخ گفته و برخی فرصت ها و تهدیدها که متوجه این شورای عالی استراتژیک در کشور است را بررسی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000