همگرایی اقتصادی میان رژیم صهیونیستی و مراکش بعد از عادی‌سازی روابط

سیاسی/ بین الملل 5fe87706ed208_5fe87706ed20a یک روزنامه عبری زبان از امضای توافقنامه اقتصادی میان دو طرف پرده برداشت که در تبدیل شدن این رژیم به مرکز اقتصادی منطقه‌ای نقش بسزایی خواهد داشت.

روزنامه "یسرائیل هیوم" نوشت، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی با همتای مراکشی خود پیرامون سرمایه‌گذاری و امور مالی توافقنامه همکاری امضا کرد.

طبق نوشته یسرائیل هیوم، «شیرا گرینبرگ» اقتصاددان ارشد وزارت امور دارایی رژیم صهیونیستی در جریان سفر هیئت اسرائیلی به رباط سه شنبه شب این توافقنامه را با هدف پیشبرد روابط دو طرف امضا کرد. این توافق شامل توسعه همکاری اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش موانع سرمایه گذاری، همکاری و تبادل اطلاعات در زمینه سیستم‌های مدیریت مالی، منع پولشویی و تأمین مالی تروریسم و همچنین پیشبرد چندین منشور بین المللی برای ایجاد زیرساخت عالی توافقی برای کار در بخش خصوصی است‌.

این روزنامه اسرائیلی نوشت، در این سفر پیرامون تشکیل کارگروه اقتصادی مشترک وزارت دارایی توافق شد و توافقنامه‌هایی که قرار است در حوزه دارایی و اقتصاد دو طرف به امضا برسد نیز تعیین شدند.

در همین راستا، یسرائیل کاتس، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: طی سال‌های گذشته با مراکش ارتباط داشته‌ایم و این روابط اکنون در حال افزایش است.

وی با اشاره به توافقنامه اقتصادی مذکور، افزود، این گام مهمی برای اقتصاد اسرائیل است، پس از سال‌ها انزوا از اقتصاد پیرامونی، دولت و وزارت دارایی موانع را شکسته و راه‌های جدیدی برای اقتصاد خود هموار می‌کنند و این گامی دیگر است تا اسرائیل از اقتصاد جزیره‌ای به مرکز اقتصادی منطقه‌ای بدل شده و روابط اقتصادی و تجاری در سراسر خاورمیانه داشته باشد.

رژیم صهیونیستی به منظور تحقق این اهداف خود به سرعت در حال تقویت روابط سیاسی خود با مراکش است. در همین راستا، یسرائیل هیوم از سفر هیئتی از رباط به تل آویو در هفته جاری با هدف توسعه تمامی زمینه‌های مرتبط با روابط دوجانبه خبر داد و نوشت، این سفر پس از مکالمه تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با محمد ششم، پادشاه مراکش انجام می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ایران به تصمیمات پر هزینه معروف است/ لیست سیاه FATF هزینه‌های ما را مضاعف کرد

ی دسامبر 27 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم گفت: اعتقاد من بر این است که سیاست خارجی ایران زمانی غالب خواهد بود که مسائل سیاست خارجی در داخل، عامل اختلاف نباشند. «حشمت الله فلاحت پیشه» در رابطه با هجمه های مجلس یازدهم و عدم همراهی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000