اعضای کهنسال سنای آمریکا همچنان احساس تکلیف می‌کنند!

سیاسی/ بین الملل 5fe877d5b3f95_2020-12-27_15-32 مشکل حافظه کوتاه‌مدت یکی از اعضای کهنسال سنای آمریکا چندی است که به بحث روزِ شماری از رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است.

چندی پیش نیویورکر در گزارشی از شرایط وخیم حافظه سناتور «دایان فاینشتاین» اطلاع داد که به دلیل کهولت سن، حتی مضمون گفت‌گوی بین خود و دیگری را فراموش می‌کند.

به نوشته این رسانه، با احترام به تاریخچه حرفه‌ای موفقیت‌آمیز دایان، اما حافظه کوتاه‌مدت او به شدت ضعیف شده است و این موضوع در جلسه مجلس سنا برای انتصاب یکی از قضات دادگاه عالی به شدت به چشم آمد و خبرساز شد.

از همین رو بود که رهبر اقلیت سنا خواستار استعفای خانم فاینشتاین ۸۷ساله از مقام خود یا دست‌کم از ریاست کمیته قضایی مجلس شد.

این اتفاق باعث شد مساله حضور افراد سالخورده در سنا و محدود کردن مدت خدمت سناتورها در ساختار قانون‌گذاری آمریکا مجدداً مورد بحث قرار گیرد.

چارلز گراسلی یکی از پیرمردهای کنگره که در سال ۲۰۲۲ به دهه نهم از عمر خود خواهد رسید در مورد معیارهای تصمیم‌گیری برای نامزدی مجدد در انتخابات به رسانه‌های آمریکایی گفت: اگر توانستم سه مایل بدوم و این کار را چهار روز در هفته تکرار کنم، به طور حتم دوباره نامزد خواهم شد.

پاتریک لهی از حزب دموکرات که اکنون ۸۰ساله است نیز همچنان به ورزش غواصی مشغول است و بعد از شیرجه در عمق خاصی از آب به انجام برخی از حرکات اکروباتیک می‌پردازد. او نیز در این باره به خبرنگاران گفت: روزی که دیگر قادر به انجام چنین حرکاتی در زیر آب نباشم سیاست را هم ترک خواهم کرد زیرا خواهم فهمید که زمان بازنشستگی فرا رسیده است.

در حال حاضر سن هفت نفر از اعضای سنای آمریکا بالاتر از ۸۰ سال است و این دوره فقط یک نفر از دوره قبلی که هشت عضو آن حداقل ۸۰ساله بودند، کمتر دارد.

گرچه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هم دست‌کمی از اعضای کنگره ندارد و فقط ۲ سال مانده تا ۸۰ ساله شود.

او قرار است ۲۰ ژانویه پیش رو سوگند یاد کند و به عنوان رئیس‌جمهور چهل و ششم ریاست‌جمهوری را از دونالد ترامپ ۷۴ساله تحویل بگیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

از ابتلای ریحانه پارسا به سرطان تا رپ‌خوانی یاس در یک سریال!

ی دسامبر 27 , 2020
ریحانه پارسا بازیگر مهاجرت کرده‌ی سینمای ایران در توئیتی خبر از احتمال ابتلایش به سرطان رحم را داد. در برنامه "بی خبر" امروز سراغ سارا و نیکا، سایت‌های شرط بندی و ویدیویی جدید از فرزاد فرزین در لس آنجلس رفته‌‌ایم که در ادامه ببینید: نسخه باکیفیت برنامه "بی خبر" را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000