روایت خاطرات کیومرث پوراحمد در موزه سینما

5fe83635a0da2_5fe83635a0da3 کیومرث پوراحمد، نویسنده و کارگردان سینما شنبه ۶ دی ماه از گنجینه هنری خود در موزه سینما بازدید و گفتگویی با هدف ثبت تاریخ شفاهی این هنرمند انجام داد.

کیومرث پوراحمد از اولین فیلمسازانی است که جوایز، اسناد، فیلمنامه‌ها و … خود را در سال ۱۳۷۶ به موزه سینما اهدا کرد.

تاریخ شفاهی این هنرمند که شامل کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما ، خاطرات وی از ساخت فیلم‌های مختلف و ناگفته‌هایی از همکاری با سینماگران و بازیگران در چندین دهه فعالیت، در موزه سینمای ایران در قالب یک گفتگوی مفصل ، ثبت، ضبط و به عنوان میراثی هنری ماندگار شد.

این کارگردان پیشکسوت سینما معتقد است که مقدمه کتاب تاریخ سینمای ایران نوشته فریدون جیرانی بر روی او بسیار تاثیرگذاشته و یکی از علت‌های اصلی تصمیم پوراحمد برای اهداء جوایز و یادگارهایش به موزه سینما، تلاش برای تشکیل یک آرشیو جامع از اسناد و مدارک سینمایی است زیرا در کتاب فریدون جیرانی مطلبی نوشته شده بود مبنی بر اینکه هیچ آرشیوی از اسناد و مدارک سینمایی وجود ندارد تا محققان و فیلمسازان به آنجا مراجعه کنند.

گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران شامل مصاحبه با پیشکسوتان و صاحب نظران سینمای است و تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان جلوی دوربین موزه سینمای ایران قرار گرفته اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی صرفا یک پیشنهاد است

ی دسامبر 27 , 2020
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی تاکید کرد که اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان صرفا یک ایده است. حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون اخذ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000