ادعای سازنده واکسن روسی کرونا: هیچگونه واکنش آلرژیک نداریم

5fe738b26a649_5fe738b26a64c

پروفسور «الکساندر گینتسبورگ» مدیر مرکز علمی گامالیا، سازنده واکسن روسی Sputnik V اعلام کرد: تاکنون هیچگونه واکنش حساسیتی شدید نسبت به این واکسن مشاهده نشده است.

پیش از این رسانه ها با استناد به منابع خود خبر دادند که یک کارمند بهداشتی در نیویورک پس از تزریق واکسن کرونای فایزر تولید شرکت آمریکایی Pfizer، واکنش آلرژیک شدیدی را تجربه کرد و دو کارمند مراقبت های بهداشتی در ایالت آلاسکا در ایالات متحده پس از دریافت اولین دوز این واکسن، ساخت شرکت های BioNTech و Pfizer به کمک پزشکی نیاز پیدا کرده و یکی از آنها به بیمارستان منتقل شد.

طبق گزارش رسانه ها، واکنش او نسبت به واکسن همان واکنشی بود که قبلاً در دو کارمند بهداشتی پس از واکسیناسیون در انگلیس نشان داده شده بود.

پروفسور الکساندر گینتسبورگ در توضیح این اخبار در مورد واکسن فایزر گفت: هنوز واکنش های آلرژیک شدید پس از استفاده از واکسن Sputnik V در آزمایشات بالینی فازهای اول، دوم، سوم و همچنین هنگام واکسیناسیون مشاهده نشده است.

این دانشمند خاطرنشان کرد که تا به حال بیش از ۷۰۰ هزار شهروند روسیه با واکسن Sputnik V واکسینه شده اند و کلیه عوارض جانبی در استفاده از این دارو توسط وزارت بهداشت و اداره نظارت های بهداشتی روسیه بسیار دقیق کنترل می شود.

پروفسور الکساندر گینتسبورگ همچنین تأیید کرد که در حال حاضر به دنبال تزریق واکسن Sputnik V هیچ فردی در بیمارستان بستری نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه اوت وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید ۱۹ ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات علمی گامالیا در مسکو تهیه شده است. این واکسن در دو نوبت و با فاصله سه هفته به داوطلبان تزریق میشود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خواص بی شمار هندوانه برای سلامتی بدن

ش دسامبر 26 , 2020
محققان می‌گویند هندوانه دارای خواص بی شماری است که می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. یکی از میوه‌های شیرین، آبدار و اشتهاآور هندوانه است. این میوه اصالتاً برای آفریقای جنوبی است و از این کشور به سایر نقاط جهان منتقل شده است. اکنون چین بزرگترین پرورش دهنده هندوانه در جهان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000