۲۶ عضو گروه طالبان در هلمند افغانستان کشته شدند

سیاسی/ بین الملل 5fe72453d7722_5fe72453d7725 وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که ۲۶ عضو گروه طالبان و چهار عضو القاعده طی حملات هوایی ارتش در استان هلمند این کشور کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان امروز شنبه در اطلاعیه‌ای افزود: چهار عضو شبکه القاعده بخش شبه قاره هند هم افزون بر ۲۶ جنگ جوی طالبان در منطقه «مومن خان» شهرستان «ناوه» استان هلمند در حملات هوایی کشته شدند.

در اطلاعیه آمده است که در این حملات، شش تن دیگر از اعضای طالبان هم زخمی شدند.

دیروز نیز وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن ۲۹ جنگجوی طالبان در استان قندهار این کشور خبر داده بود که به پایگاه های نیروهای ارتش حمله کرده بودند.

جنگ نیروهای ارتش و گروه طالبان در فصل زمستان امسال نیز ادامه یافته است و در بیش از ۲۴ استان این کشور جنگ بین دو طرف ادامه دارد.

نقیب الله فایق استاندار فاریاب افغانستان امروز درتوئیتی نوشت که ۷۰ درصد اسیران آزاد شده طالبان مربوط به این استان به صحنه نبرد برگشته اند.

وی با انتشار تصاویر خود با یکی از زندانیان به نام «قاری جمال الدین» از نخستین زندانیانی بود که از زندان فاریاب آزاد شد و پس از مهمانی دراستانداری قول داده بود که دیگر به میدان جنگ بر نمی گردد.

فایق گفته است که قاری جمال الدین چند روز پیش در درگیری با نیروهای دولتی در شهرستان قیصار این استان کشته شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بن‌سلمان، قتل خاشقچی و مستندی که نباید دیده شود

ش دسامبر 26 , 2020
فیلمساز برنده اسکار مستندی درباره قتل جمال خاشقچی ساخته است، و در اقدامی دور از انتظار، غول‌های پخش آنلاین این مستند را بایکوت کرده‌اند. پژوهش‌های مستند برایان فوگل درباره قتل جمال خاشقچی، فعال مخالف حکومت عربستان سعودی برای یافتن پلتفرم توزیع دچار مشکل شده است. در حالی که معمولاً غول‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000